چهار شنبه 14 خرداد ماه 1399  -  Wednesday, June 3, 2020
eco 1pegah
دیگه چه خبر
0
پنج شنبه 18 ارديبهشت ماه 1399 ساعت 17:21

راهکارهایی برای تقویت ریه در بهبودیافتگان کرونایی

غذا و تغذیه> افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، پس از بهبودی کامل با رعایت برخی نکات می‌توانند ریه‌های خود را تقویت کنند.

هم اکنون کل جهان با اپیدمی ویروس کرونا درگیر است و افراد سعی می‌کنند با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن، به حفظ سلامتی خود و خانواده کمک کنند. لازم است افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و بعد از روند درمانی بهبود پیدا می‌کنند، برای تقویت ریه و سیستم ایمنی بدن توصیه‌های زیر را در نظر بگیرند:

-رژیم غذایی کم چرب و پر از سبزیجات و مایعات داشته باشید:

 اولین و مهم‌ترین نکته در شرایط اپیدمی کرونا مربوط به تغذیه سالم و مناسب است؛ زیرا در پیشگیری، درمان و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش اصلی و موثر دارد؛ بنابراین نسبت به مصرف غذاهای کم‌چرب و پُر از سبزیجات و مرکبات و مایعات فراوان، برای تقویت سیستم ایمنی و تنفسی توجه داشته باشید.

- اگر شغل پر ریسکی دارید از ماسک‌های محافظتی استفاده کنید:

 اگر در معرض آلودگی، آلاینده‌ها و مواد شیمایی قرار دارید حتما از ماسک استفاده و سعی کنید به طور مرتب برای ارزیابی وضع سلامتی خود اقدام کنید.

-از گیاهان آپارتمانی مانند آلوئه‌ورا و بامبو نگهداری کنید:

نگهداری این نمونه گیاهان برای ایجاد محیط سالم، حس آرامش و تصفیه هوای داخل منزل بسیار مناسب است.

- در معرض آلاینده‌های خانگی و بیرونی قرار نگیرید: 

توصیه می‌شود با توجه به حساسیت ریه در این شرایط زمانی، زیاد از منزل خارج نشوید. همچنین در صورت آلوده بودن هوای بیرون، در خانه ورزش کنید و از ورزش در بیرون از خانه منصرف شوید تا به سلامت ریه خود کمک کرده باشید.

- تنفس شکمی و دیافراگمی را امتحان کنید:

 تنفس عمیق برای کاهش نگرانی و استرس بسیار مفید است.

- در معرض دود سیگار قرار نگیرید: 

باید به این نکته توجه داشت چه مصرف سیگار و چه در معرض دود آن قرار گرفتن، باعث عفونت ریه می‌شود.

- ۲ بار در روز استنشاق بخار توصیه می‌شود: 

این کار برای درمان التهاب راه‌های تنفسی بسیار مفید است.

- هر شب به اندازه کافی بخوابید: 

از مهم‌ترین موارد پیشگیری و درمان ویروس کرونا می‌توان به استراحت منظم و خواب کافی اشاره کرد؛ زیرا خواب با میزان استرس و قدرت سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین برای کنترل استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن، خواب منظم و مناسب بسیار حائز اهمیت است. البته خوابیدن بیش از حد در طول شبانه روز، تحت هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

- محیط خانه را تمیز نگه دارید:

 با توجه به توصیه‌های فراوان مبنی بر در خانه ماندن، امن‌ترین مکان مناسب برای تمام افراد خانه محسوب می‌شود. در روزهای قرنطینه نسبت به تمیز نگه‌داشتن منزل توجه ویژه داشته باشید تا دچار سردرگمی و ذهن مشغولی نشوید.

- ورزش کنید؛ هوازی و قدرتی:

 بسیاری افراد با اپیدمی ویروس کرونا و شرایط قرنطینه، ورزش کردن را کنار گذاشتند؛ اما ورزش در خانه و پیاده روی در مکان های کم تردد با رعایت نکات بهداشتی به پاکسازی ریه و قدرت تنفس عمیق کمک می‌کند.

- میزان استرستان را کم کنید:

 در واقع استرس و نگرانی تاثیر مستقیمی نسبت به سیستم ایمنی بدن دارد. به همین منظور از ورود هر نوع استرس، نگرانی و اضطراب به خود جلوگیری کنید تا کاهش ضعف ایمنی بدن را مشاهده نکنید. همچنین کنترل و کاهش استرس به تنظیم خواب افراد و و عملکرد دفاعی ریه‌ها کمک می‌کند.

منبع:yjc
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
عملکرد کانون انجمنهای صنایع غذایی را در دفاع از صنعت غذا چگونه ارزیابی می کنید؟
nazgol
goncheh1
شیرین عسل1
sobhan
زرفروکتوز1
pegah3
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
گروه صنایع  غذایی نان آوران
صنایع غذایی سحر همدان
گروه صنعتی نان سحر
گروه صنعتی پارس استا
آب معدنی واتا
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
ارسال پیامک
صنایع غذایی ب آ
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
زر ماکارون
صنایع غذایی دلوسه
رستوران حاج محسن1
صنایع غذایی مسرور
vioni
آرد سازی پوسان
آیدین
تیتر20
تک ماکارون