سه شنبه 28 خرداد ماه 1398  -  Tuesday, June 18, 2019
pegaheco 1
دیگه چه خبر
0
دو شنبه 30 ارديبهشت ماه 1398 ساعت 12:13

غذاهای ممنوعه برای کنکوری‌ها

غذا و تغذیه> کنکوری‌ها باید به خوراک خود اهمیت دهند چرا که مواد غذایی سالم باعث افزایش قدرت تمرکز و یادگیری آن‌ها می‌شود.

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

کنکوری‌ها چگونه هوششان را افزایش دهند؟

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی  وی با اشاره به اینکه تغذیه مناسب باعث بالا رفتن قدرت تمرکزمی‌شود، گفت: کنکوری‌ها باید در قدم اول به خوراک خود اهمیت دهند چرا که مواد غذایی سالم باعث بالا رفتن قدرت تمرکز و یادگیری آن‌ها می‌شود، همچنین این افراد در مصرف لبنیات بدون مسهل افراط نکنند.

وی بیان کرد: لبنیاتی مانند پنیر، ماست و دوغ موجب سردی زیاد مغز، خواب آلودگی و کاهش قدرت یادگیری می‌شود و هنگام خوردن این مواد از مسلهاتی مثل زیره، شوید، پونه و گل‌سرخ استفاده کنند، بعد از خوردن لبنیات بهتر است چند عدد خرما نیز میل شود.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: کنکوری‌ها باید روزانه یک لیوان شیر به همراه چند عدد خرما مصرف کنند، این افراد از خوردن غذا‌های زیاد سرخ شده، پر چرب، دیر‌هضم، پُِر‌حجم و کنسرو شده پرهیز کنند چرا که موجب کسالت و خستگی می‌شوند و باعث اختلالات در گوارش خواهد شد.

نقش خانواده‌ها در کاهش (Decrease)استرس کنکوری‌ها

عظمایی تشریح کرد: کنکوری‌ها چند روز مانده به امتحانات دچار استرس‌های روانی می‌شوند که این اضطراب و هیجان‌ها موجب کاهش یادگیری و بروز مشکلات گوارشی مثل دل‌درد، اسهال، یبوست، نفخ و باد می‌شود و حتی ممکن است دچار بیخوابی یا پُر‌خوابی شوند.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در کاهش استرس کنکوری‌ها، گفت: خانواده‌ها نقش پررنگی در پیشرفت کنکوری‌ها دارند؛ خانواده‌ه باید با فرزندانشان همدلی مناسبی داشته باشند و از ایجاد هرگونه تنش، اضطراب و استرس(Stress) به کنکوری‌ها پرهیز کنند.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: کنکوری‌ها را به هیچ عنوان نباید با همسالان خود مقایسه کرد، آرام کردن محیط خانه بسیار اهمیت دارد و در یادگیری بهتر کنکوری‌ها بسیار تاثیر گذار است، خانواده‌ها باید با همدلی، محیطی را برای کنکوری‌ها فراهم کنند تا به دور از هرگونه اضطراب مطالعه داشته باشند.

منبع:شفاآنلاین
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
haraz1
ghoncheh
زرفروکتوز1
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
روغن نازگل
شیرین عسل1
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
صنایع غذایی مسرور
آیدین
تیتر20
گروه صنعتی پارس استا
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
vioni
تک ماکارون
گروه صنعتی نان سحر
صنایع غذایی دلوسه
ارسال پیامک
آرد سازی پوسان
رستوران حاج محسن1
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
صنایع غذایی سحر همدان
گروه صنایع  غذایی نان آوران
آب معدنی واتا
صنایع غذایی ب آ
زر ماکارون