یک شنبه 19 مرداد ماه 1399  -  Sunday, August 9, 2020
eco 1pegah
اخبار برگزیده
0
یک شنبه 24 فروردين ماه 1399 ساعت 8:1

اقدامات ستاد تنظیم بازار برای ماه رمضان/ توزیع ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی آغاز شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار اقدامات این ستاد را برای ماه مبارک رمضان تشریح کرد و گفت:برنامه ریزی لازم برای تأمین ۲۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی از محل ذخایر و واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده است.
محمد رضا کلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص مصوبات ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بر اساس جلسات ستاد تنظیم بازار برای پاسخگویی به افزایش تقاضای ماه مبارک رمضان، حدود 200 هزار تن کالا از محل ذخایر و واردات کالاهای اساسی و ضروری با ارز 4200 تومانی تامین شده و در حال تخصیص بین استانها است.

وی با بیان اینکه سیاستهای مرتبط با استمرار حمایت از تولیدکنندگان داخلی مرغ برای خروج از زیان و عرضه مرغ مورد نیاز ماه مبارک رمضان به قیمت مصوب 12900 تومان نیز اتخاذ شده، گفت: رصد و پایش مستمر وضعیت بازار خرما به منظور حمایت از تولیدکنندگان(اجازه صادرات طی هفت ماه گذشته) و تأمین مکفی آن در سفره افطار ایام ماه رمضان با قیمت مناسب نیز از جمله اقداماتی است که برای ماه مبارک رمضان انجام شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار ادامه داد: برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی و مهم و پرمصرف ایام ماه مبارک رمضان با قیمتهای معمول و مناسب توان سازمانها و تشکلهای دولتی از جمله کارگروه های تنظیم بازار ستادی، مراکز استانها، شهرستانها، شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و انجمن ها و تشکلهای تولیدی و توزیعی به کار گرفته شده و اقلام زیر تأمین شده است: 

*برنج به میزان 50 هزارتن از نوع 1121 هندی

*شکر برای خانوار به میزان 50 هزار تن در بسته بندی یک کیلوگرمی با برچسب تنظیم بازار

*روغن نباتی به میزان 50هزار تن در بسته بندی مختلف برای مصارف خانوار

*گوشت مرغ منجمد15 هزار تن

*گوشت قرمز منجمد 10 هزار تن

*تأمین مکفی خرما از طریق تشکلهای تولیدی و صادراتی

کلامی با اشاره به اینکه تهیه و ابلاغ جداول سهمیه بندی استانی کالاهای مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان براساس پارامترهای موثر از جمله ضریب جمعیتی، مقادیر و توزیع سالهای گذشته انجام شده است گفت: با هدف هماهنگی بیشتر و حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان دستورالعمل تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان به استانداران سراسر کشور به عنوان روسای کارگروه های تنظیم بازار ابلاغ شده است.

به گفته وی ، تقویت جریان تأمین کالاهای صادراتی تولید داخل و واردات با پیگیری تخصیص و تأمین به موقع ارز ترجیحی و نهایی برای کالاهای اساسی و ضروری نیز در دستور کار بوده است و برای حفظ جریان عادی تأمین کالا اقداماتی از جمله اعمال تعرفه های مناسب گمرکی برای واودات و اعمال محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی برخی از کالاها با اولویت تنظیم بازار داخل انجام شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان انجام شده ارائه بسته حمایتی از صنعت مرغداری کشور به منظور ادامه تولید پایدار گوشت مرغ کشور برای تمامی ایام سال و بخصوص ایام ماه مبارک رمضان، رصد و پایش بازار حبوبات کشور و برنامه ریزی واردات حدود 10 هزار تن عدس توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

کلامی در پایان گفت: برای ثبات قیمت آرد و نان در سال 99 و همچنین عدم افزایش قیمت محصولات حاصل از آرد از جمله ماکارونی تاپایان ماه مبارک رمضان نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
عملکرد کانون انجمنهای صنایع غذایی را در دفاع از صنعت غذا چگونه ارزیابی می کنید؟
شیرین عسل1
sobhan
haraz1
زرفروکتوز1
goncheh1
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
nazgol
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
ارسال پیامک
آیدین
گروه صنعتی پارس استا
تک ماکارون
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
گروه صنعتی نان سحر
vioni
صنایع غذایی ب آ
رستوران حاج محسن1
زر ماکارون
صنایع غذایی مسرور
صنایع غذایی سحر همدان
گروه صنایع  غذایی نان آوران
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
صنایع غذایی دلوسه
تیتر20
آرد سازی پوسان
آب معدنی واتا