یک شنبه 6 بهمن ماه 1398  -  Sunday, January 26, 2020
eco 1pegah
دیگه چه خبر
1
دو شنبه 12 آذر ماه 1397 ساعت 10:51

رژیم غذایی مبتلایان به ام اس

غذا و تغذیه> این روزها ابتلا به ام اس موضوع عجیبی نیست و متاسفانه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند. البته با پیشرفت های پزشکی و دارویی روند کنترل ام اس بسیار تسهیل شده است، اما برای درمان  ام اس می توان از برخی درمانهای مبتنی بر خوراکی ها نیز کمک گرفت.

این روزها ابتلا به ام اس موضوع عجیبی نیست و متاسفانه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند. البته با پیشرفت های پزشکی و دارویی روند کنترل ام اس بسیار تسهیل شده است، اما برای درمان  ام اس می توان از برخی درمانهای مبتنی بر خوراکی ها نیز کمک گرفت.

 درست است که ابتلا به ام اس برای هیچ شخصی پیغام مثبتی ندارد، با این وجود ابتلا به ام اس هم معنای پایان راه نیست و مبتلایان به این بیماری باید با ورزش منظم رژیم غذایی مناسب، وضعیت خود را کنترل کنند. ام اس نوعی بیماری خود ایمنی و التهابی است. در جریان این بیماری، سلول‌های دفاعی بدن به اشتباه به میلین که همان غلاف محافظت کننده فیبرهای عصبی در مغز و نخاع است حمله می کنند. در این صورت نیز میلین از بین رفته و در اطلاعات ارسال شده توسط مغز به ارگان‌های بدن اختلال به وجود می آید و در طولانی مدت فرد مبتلا دچار ناتوانی جسمی می‌شود.اما می توان با کمک رژیم غذایی مناسب روند پیشرفت بیماری را کنترل کرد:

چربی ها را محدود کنید

مصرف گوشت قرمز پرچرب یا چربی های صنعتی و کارخانه ای مثل چربی های موجود در فست فودها یا مواد غذایی نیمه آماده دشمن سلامتی هر انسان، به ویژه افراد مبتلا به ام اس محسوب می شود.

با تنقلات خداحافظی کنید

اگر عادت دارید روزانه چیپس، پفک، ذرت بوداده و سایر محصولات کارخانه ای را مصرف کنید که اغلب در شرایط ماشین آماده می شوند، بهتر است یک تجدید نظر اساسی در سیستم زندگی خود ایجاد کنید.
میوه و سبزیجات سالم بخورید

سعی کنید از میوه و سبزیجات ارگانیک استفاده کنید و تا حد امکان میوه و سبزیجات بسته بندی شده یا فریزری دوری کنید. فراموش نکنید که افزودنی های مختلف، به سلامت بدن شما آسیب می زنند.

مصرف روغن را محدود کنید

مصرف روغن های حیوانی و سنگین به شدت در کاهش سلامت افراد نقش ایفا می کنند. هر اندازه غذاهای سالم تری مصرف کنید، احتمال بروز مشکلات و حملات مرتبط با ام اس کم می شود. بنابراین روغن های سالم مثل زیتون را جایگزین دیگر روغنها کنید.

رژیم آرامش بگیرید

تا حد امکان روی شادی و آرامش خود تمرکز کنید. هر اندازه شاد تر باشید و از تنش های زندگی دور شوید احتمال عود بیماری کمتر می شود. درست است که عمل به چنین نسخه ای سخت است اما تلاشتان را بکنید.

منبع:انتخاب
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
nazgol
شیرین عسل1
haraz1
زرفروکتوز1
sobhan
ghoncheh
پگاه
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
تک ماکارون
صنایع غذایی مسرور
رستوران حاج محسن1
گروه صنایع  غذایی نان آوران
گروه صنعتی پارس استا
صنایع غذایی دلوسه
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
تیتر20
آیدین
آرد سازی پوسان
صنایع غذایی سحر همدان
vioni
آب معدنی واتا
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
صنایع غذایی ب آ
ارسال پیامک
زر ماکارون
گروه صنعتی نان سحر