مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: تمام صادر‌کنندگان کالاهای غیرنفتی به شرط ارائه اظهار‌نامه مالیات درآمد سالانه در موعد مقرر، از پرداخت مالیات‌ بر درآمد معاف می‌شوند.

سید‌عباس حسینی  به این نکته اشاره کرد که بر اساس ماده 104 قانون برنامه پنجم توسعه اخذ هرگونه مالیات از محل صادرات کالاهای غیرنفتی ممنوع است، اما ماده 119 همین قانون اعطای معافیت‌ها را منوط به تکمیل اظهار‌نامه مالیاتی کرده است.
وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر برخی صادر‌کنندگان به ویژه آنهایی که در نقاط دور افتاده فعالیت می‌کنند، به دلیل عدم آگاهی به این مسئله، اکنون با سازمان امور مالیاتی دچار مشکل شده‌اند.
مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به صادر‌کنندگان کالاهای غیرنفتی توصیه کرد که با توجه به الکترونیکی شدن اظهار‌نامه‌های مالیاتی تا مهلت مقرر نسبت به ارائه اظهار‌نامه خود اقدام کنند، تا بتوانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.چون بر اساس قانون، اصل بر اظهار فعال اقتصادی در مالیات است، بنا بر این هر گونه معافیت مالیاتی از جمله معافیت درآمد کمتر از یک میلیون تومان در ماه به شرط ارائه اظهارنامه مالیات عملکرد سال 92در مهلت قانونی از اول تا پایان تیرماه و ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده از اول تا 15تیرماه است.
کد خبر ارائه اظهار‌نامه مالیاتی شرط معافیت مالیاتی صادر‌کنندگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =