رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تعیین قیمت 1440 تومان برای شیر خام تأکید کرد که این قیمت‌ها در هیچ جای کشور عملیاتی نشده و صنایع لبنیاتی قیمت جدید را به دامداران پرداخت نمی‌کنند.

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: ما یا باید معادلات اقتصادی را کامل ببینیم و یا اینکه آنها را در نظر نگیریم. نمی‌شود بخش‌هایی را بر مبنای اصول اقتصاد آزاد بینیم و در بعضی موارد دخالت کنیم.

او ادامه داد: این که عددی را اعلام کنیم و صنایع لبنی به این قیمت خرید نکنند و از سویی افزایش قیمت دهند و این مسئله در قیمت نهایی شیر تأثیر بگذارد، قابل قبول نیست.

رجایی با بیان این‌که قیمت 1440 تومان را نسبتا خوب می‌بینیم گفت ولی هیچ کدام از کارخانجات صنایع لبنی تا این لحظه از این قیمت تبعیت نکرده‌اند و می‌شود گفت این عدد در هیچ جای کشور عملیاتی نشده است و حتی کارخانجات اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند با این قیمت شیر را خریداری کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس اگر قرار باشد هرگونه تغییری با این شرایط ایجاد شود موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

رجایی پیشنهاد داد: اجازه دهید قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را بازار عرضه و تقاضا تعیین کند و ما فارغ از این‌که قیمت در داخل کشور چه عددی است درصدی را به عنوان یارانه مستقیم در اختیار دامدار قرار دهیم تا دامدار بتواند تکلیف خود را روشن کند. بازار هم تا هرجایی که کشش داشت شیر را می‌فروشد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از سوی دیگر یارانه‌ای که به صورت نقدی و یا به صورت‌های مختلف می‌تواند در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.
کد خبر رجایی قیمت‌های جدید شیر در هیچ جای کشور عملیاتی نشده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lمحمد فربد ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    پیشنهاد اقای رجایی در ازادی کسب و کار و تخصیص درصدی از ارزش شیر به دامدار به عنوان یارانه خوب است . این درصد میتواند تحت تاثیر تفاوت ارزش شیر در اروپا و ایران باشد یا به عبارتی چون ما وارد کننده علوفه هستیم درصدی معادل هزینه های واردات علوفه به دامداران به عنوان یارانه پرداخت گردد .ولی نظر به اینکه هر پرداخت نقدی می تواند توام با فساد شود دولت بهتراست علوفه را به نرخ فوب محل خرید در اختیار دامدار قرار دهد تا این اقدام از فساد مصون بماند .