فود پرس - سازمان توسعه تجارت بعد از اعلام لیستی در راستای پیشنهاد وضع عوارض برای برخی از کالاهای صادرات ممنوع، فهرست جدیدی را برای اعلام کالاهایی که صادرات آنها از طریق وضع عوارض امکان‌پذیر است، اعلام کرد.

به گزارش فودپرس، بر اساس این بخشنامه 9 قلم کالا که پیش از آن صادراتشان ممنوع بوده، با پرداخت عوارض امکان صادرات آنها وجود دارد. این اقلام شامل برنج و سالامبور گوسفندی با 20 درصد عوارض، سنگ‌آهن به‌هم فشرده، کنسانتره آهن و انواع نان با 30 درصد عوارض، پنبه با 50 درصد عوارض، سولفات سدیم و ضایعات پلیمری با 70 درصد عوارض و سولفور مولیبدن با 90 درصد عوارض است.
همچنین صادرات انواع زعفران فله‌ای در بسته‌بندی‌های بیش از 30گرم با عوارض پنج درصد، وت بلوی گاوی 42 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، آهن قراضه و ضایعات فلزی به هر شکل و شمش حاصل از قراضه تمامی فلزات 70 درصد، کاغذ باطله به میزان 30درصد تعیین شده است.عوارض صادرات حبوبات نیز به استثنای نخود به میزان 30 درصد قیمت پایه صادراتی، ذرت دامی و سورگوم دانه 3000 ریال (هر کیلوگرم)، جو، گندم دامی، کاه و پوست غلات 4000 ریال  (هر کیلوگرم)، یونجه و علوفه  4000ریال (هر کیلوگرم)، سبوس و آخال از ذرت و گندم و سایر غلات و نباتات 3000 ریال (هر کیلوگرم) و برای گندم سیان و ارزن 4000 ریال (هر کیلوگرم) تعیین شده است.
کد خبر فهرست کالاهای مشمول عوارض صادراتی اعلام شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =