300 میلیارد تومان یارانه شیر و 100 میلیارد تومان یارانه تأمین علوفه به‌صورت مستقیم به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: پیش از اجرای فاز دوم هدفندی یارانه‌ها، دولت متعهد شده بود نسبت به پرداخت یارانه شیرخام اقدامات لازم را انجام داده و پرداخت یارانه مستقیم را در دستور کار خود قرار دهد.

محمدتقی توکلی افزود: 300 میلیارد تومان یارانه شیر تصویب شده است که با پرداخت 190 تومان به ازای یک کیلوگرم شیر خام به دامداران پرداخت خواهد شد و معاون وزیر جهادکشاورزی از رفع موانع اداری برای پرداخت هرچه سریع‌تر آن خبر داده است.

وی خاطرنشان کرد: به گفته حسن رکنی، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور دام، 170 میلیارد تومان از این یارانه تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده و اکنون پرداخت یارانه شیر فصل بهار بخش کشاورزی به خاتمه رسیده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز از اختصاص 100 میلیارد تومان یارانه مستقیم تأمین علوفه به بخش کشاورزی خبر داده است که هنوز گزارشی از چگونگی تزریق آن به حوزه تولید، در اختیار کمیسیون قرار نگرفته است.

توکلی تصریح کرد: معاون رئیس جمهوری در آخرین دیدار خود با نمایندگان از تلاش هیات دولت برای اختصاص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی خبر داد، به‌گونه‌ای که بیش از 400 میلیارد تومان یارانه فعلی، به‌صورت یارانه مستقیم و تا 700 میلیارد تومان نیز یارانه غیرمستقیم و در قالب تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای اقتصادی کوتاه‌مدت در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی یادآور شد: اقدامات صورت‌گرفته در بخش کشاورزی نظیر توزیع اعتبارات برای توسعه مکانیزاسیون طی چند ماه اخیر و همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی مناسب برخی کالاها و اقدام عاجل برای تأمین کارت سوخت کشاورزان ازجمله گام‌های مثبت دولت فعلی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید در ارزیابی‌های عملکرد دولت یازدهم در کنار نقص‌های موجود دیده شود.
کد خبر میلیارد تومان یارانه مستقیم به حساب بخش کشاورزی واریز می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =