معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر، مقدار خريد تضميني گندم با رشد 78 درصدي در 31 استان به بيش از 4 ميليون تن رسيده و حدود 3 هزار و 900 ميليارد تومان از بهاي گندم‌هاي خريداري شده به كشاورزان در سراسر كشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس قبادی گفت: تاكنون 4 ميليون و 80 هزار تن گندم از كشاورزان سراسر كشور خريداري شده كه اين مقدار، در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشدي 79 درصدي داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تاكنون پرداخت وجوه گندم‌ها به روز بوده، از واريز حدود 39 هزار ميليارد ريال به حساب كشاورزان خبر داد و افزود: اين مقدار پرداختي به كشاورزان برابر كل وجوه بهاي گندم‌هاي خريداري شده در سال گذشته مي‌باشد.

وي تصريح كرد: به استثناي بوشهر و هرمزگان كه خريد گندم در اين دو استان به پايان رسيده، خريد در تمامي نقاط كشور ادامه دارد و هم اكنون 712 مركز خريد در 31 استان، جهت تحويل محموله‌هاي كشاورزان فعال مي‌باشند.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران اضافه كرد: كشاورزان گندم‌هاي خود را در قالب 630 هزار محموله به مراكز خريد تضميني در سراسر كشور فروخته‌اند.

قبادی عنوان كرد:  بيشترين خريد گندم مربوط به استانهاي خوزستان، فارس ، گلستان و كرمانشاه به ترتيب 961 هزار و 727 هزار و 583 هزار و 311 هزار تن و بيشترين درصد رشد خريد تضميني گندم به نسبت كل خريد سال گذشته در استانهاي ايلام، قزوين، تهران و مازندران بوده‌است.
کد خبر افزايش خريد گندم كشور به فراتر از 4 ميليون تن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =