هیات بلندپایه مرکز بین‌المللی تحقیقات ذرت و گندم (Cimmyt) مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازدید و نشستی علمی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، پیرو سفر اسکندر زند معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در فروردین‌ماه امسال به مکزیک برای مذاکره با رییس مرکز بین‌المللی اصلاح ذرت و گندم (Cimmyt)، متقابلاً پیرو دعوت اسکندر زند، دکتر توماس لامپکین رییس مرکز بین‌المللی تحقیقات ذرت و گندم به اتفاق دکتر هاونس براون رییس برنامه جهانی گندم و دکتر برنوج جرارد رییس برنامه جهانی حفاظتی این محصول بین‌المللی به ایران آمدند و دیروز از مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر دیدن کردند و از نزدیک از مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر دیدن کردند و با نحوه کاشت رقم‌های گندم و جو در ایران آشنا شدند.

بنا بر این گزارش، در این بازدید، رییس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر درباره ویژگی‌های رقم‌های کاشته‌شده توضیحاتی را به این هیئت بلندپایه (Cimmyt) ارائه کرد.

سیمیت دارای 14 دفتر در 14 کشور ازجمله ایران است و اعتبارات آن از 40 میلیون به 175 میلیون دلار افزایش یافته است که این امر بیان‌گر توجه این مرکز بین‌المللی به ذرت و گندم در جهان است.

کد خبر بازدید هیات بلندپایه سیمیت از مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =