همزمان با سفر حسن روحانی، رییس جمهوری و هیات دولت به استان لرستان، دو وزیر جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در پگاه لرستان بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دقایقی پیش، محمود حجتی و علی ربیعی وزیران وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان؛ همزمان با سفر رئیس جمهوری به لرستان، از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی شامل دو بخش متفاوت از قابلیت‌های صنایع شیر ایران بازدید کردند.

بنا بر این گزارش، در بخش نخست 250 محصول جدید تولیدشده در واحد تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران (طی 15 ماه از سال‌های 92 و 93) در معرض نمایش دو وزیر تولیدی بخش ,  و هیات همراه آن ها قرار گرفت که در شرکت یادشده طراحی و فرموله و به مرحله تولید رسیده است. دستاوردی که باعث شده تاکنون 80 مورد از این محصولات به بازار داخلی و خارجی نیز عرضه شود.

بر اساس این گزارش، در بخش دوم این نمایشگاه نیز یک‌هزار و 300 قطعه یدکی فنی خیلی پیچیده در صنعت شیر که عمدتاً متعلق به دستگاه‌های وارداتی اروپایی است و با توان تخصصی 60 شرکت داخلی تولید و مورد استفاده نیز قرار گرفته است، به نمایش گذاشته شد که به گزارش خبرنگار ایانا از خرم‌آباد، این دستاورد فنی برای هر دو وزیر و همراهان آن ها جالب توجه و تحسین‌برانگیز شده بود و خشنودی خود را آشکارا ابراز کردند.

به گزارش ایانا، از آنجا این بخش از نمایشگاه نیز برای بازدیدکنندگان بسیار مهم و جالب توجه شده بود که به گفته کارشناسان حوزه فنی، پیش از این، به‌دلیل تحریم تحویل این قطعات بابت کارکرد دوگانه از سوی اروپا، اداره خطوط داخلی صنایع لبنی با مشکلاتی جدی در تامین این قطعات پیچیده روبه‌رو می‌شد. کما اینکه قطعات داخلی ضمن داشتن کیفیت فنی بالا، با یک‌چهارم قیمت مشابه قطعه وارداتی نیز تولید و به صنعت تحویل داده می‌شود.

بنا بر این گزارش، این دستاورد باز هم از آنجا جالب‌تر می‌شود که بدون هیچ سرمایه‌گذاری اضافه و صرفاً با فعال کردن ظرفیت داخلی کشور محقق شده است.
کد خبر بازدید وزیر تعاون از شیر پگاه لرستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =