سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اشاره به حضور وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی در نشست هفته آینده این کمیسیون، گفت: در این نشست پرونده رانت 650 میلیون‌یورویی بررسی می‌شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، از حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نشست هفته آینده کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس خبر داد و گفت: این نشست روز (یکشنبه 22 تیر) با هدف بررسی  و تعیین و تکلیف پرونده رانت 650 میلیون یورویی برگزار می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون بعد از گذشته چند ماه هنوز این رانت از سوی یک فرد و شرکت خاص در حال استفاده است، از این رو ما در نشست هفته آینده کمیسیون به‌دنبال توقف این رانت از سوی وزارت صنعت هستیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، ادامه داد: همچنین شاید در نشست هفته آینده این پیشنهاد مطرح شود که این امتیاز در اختیار دیگر شرکت‌ها هم قرار گیرد و این امتیازات از حالت رانت خارج شود، تا همه از آن استفاده کنند.

چندی پیش احمد توکلی از پرونده رانت 650 میلیون یورویی یک شرکت خاص پرده برداشت، که بر اساس اظهارات این نماینده، با تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت و دستور معاون اول رییس‌جمهور، بانک مرکزی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت خاص امضا کرد که امکان تخلیه کالا از کشتی، ترخیص آن از گمرک و عرضه کالا به بازار را، بدون معطلی برای شرکت خاص فراهم شود.
کد خبر بررسی پرونده رانت 650 میلیون‌یورویی با حضور وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =