به‌دنبال سخنان وزیر بهداشت و درمان مبنی بر میزان آلودگی برخی از انواع محصولات کشاورزی، نماینده ساری از تدوین گواهی سلامت برنج ایرانی خبر داد.


نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرچند اخبار غیرقابل استنادی درباره آلودگی برنج داخلی در کشور منتشر می‌شود که پایه علمی نداشته و هنوز اثبات نشده است، اما تدوین گواهی سلامت برای برنج‌های داخلی ضروری است.

محمد دامادی افزود: برنج‌های وارداتی آلوده به انواع فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم باید از چرخه مصرف خارج شوند و برنج‌های ایرانی نیز بر اساس خلوص و درجه کیفی اخذشده و با داشتن گواهی سلامت در فروشگاه‌ها عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: سوءاستفاده برخی از فروشندگان در خرده‌فروشی‌ها و فروش برنج اختلاطی به نام برنج‌های کیفی از مهم‌ترین دلایل تدوین گواهی سلامت برنج ایرانی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: همچنین مقرر شده برنج‌های وارداتی نیز کدگذاری و دارای شناسنامه شوند و مصرف‌کنندگان با علم به کشور تولیدکننده و کیفیت برنج‌های عرضه‌شده اقدام به خریداری آن کنند.
کد خبر برنج‌های ایرانی گواهی سلامت دریافت می‌کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =