رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تنظیم ترکیب بسته‌های امنیت غذایی ویژه اقشار نیازمند توسط وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوال ایسنا درباره پیشنهادات وزارت بهداشت برای ترکیب بسته‌های امنیت غذایی که قرار است از سوی وزارت رفاه به اقشار و خانواده‌های نیازمند ارایه شود، گفت: خوشبختانه در قالب همکاری و تعاملی خوب میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ترکیب این سبد غذایی متناسب با الگوی مصرف مردم و همچنین متناسب با نیازها و مشکلات تغذیه‌ای شایع در کشور، طراحی و تنظیم شده است.

وی گفت: ترکیب این سبد غذایی در بخش بهداشت تعیین و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه شد. بی‌تردید وزارت رفاه نیز مطابق با سبد پیشنهادی وزارت بهداشت، برای توزیع این اقلام برنامه‌ریزی خواهد داشت.

عبداللهی در توضیح ترکیب این سبد غذایی به ایسنا، گفت: از آنجا که هدف تامین نیازهای تغذیه‌ای هم به لحاظ انرژی و هم به لحاظ پروتئین و ریزمغذی‌هاست (ویتامین‌ها و مینرال‌ها)، پیشنهاد ما آن بود که نباید تاکید این سبد تنها بر انرژی باشد. این سبد باید علاوه بر انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌ها را نیز تامین کند تا به این ترتیب سیری سلولی و دریافت مواد مغذی و ریزمغذی نیز حاصل شود.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در مجموع این سبد اکنون طوری طراحی و پیشنهاد شده است که نیازهای تغذیه‌ای را تامین کند. به عنوان مثال با توجه به شیوع اضافه وزن، چاقی، دیابت، چربی خون بالا و سکته‌های قلبی لازم است که موادی مانند قند، شکر و روغن کمتر مصرف شده و در مقابل منابع پروتئینی نظیر گوشت (قرمز و سفید)، تخم مرغ، حبوبات، میوه و سبزی نیز در سبد غذایی لحاظ شود تا نیاز مردم به ریزمغذی‌ها و پروتئین‌ها نیز تامین شود.
کد خبر تنظیم ترکیب سبد کالا ویژه اقشار نیازمند توسط وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =