تنها پنج درصد گوشت‌های وارداتی ممکن است به‌دلیل مشکلات گمرکی و سایر موارد به تاریخ انقضاء برسند و نیاز به آزمایش‌های مجدد برای تعیین کیفیت و سلامت داشته باشند.


معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: گوشت‌های منجمد وارداتی معمولاً دارای یک سال تاریخ مصرف است، اما اینکه بعد از آن اگر در بازار عرضه نشد به چه سرنوشتی دچار می‌شود، اقداماتی است که باید آزمایشگاه آن را مشخص کند.

محسن مشکات افزود: پس از بررسی و انجام آزمون‌های مختلف که تمامی موارد مربوط به ظاهر، بو، طعم، رنگ، قوام و وجود میکروب‌های مختلف سنجیده می‌شود، می‌تواند دوباره تاریخ تمدید بخورد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است تنها پنج درصد گوشت‌های وارداتی به بازار مصرف نرسد و باید برای ادامه ماندگاری آنها تحت آزمایش قرار گیرد.

مشکات ادامه داد:  گاهی از موارد وجود برخی از مشکلات در ترخیص باعث می‌شود که این محموله‌ها دیرتر به بازار مصرف برسد و بدین ترتیب در تاریخ انقضای آنها باید تجدیدنظر انجام شود.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور تمامی موارد مربوط به سلامت محصولات پروتئینی را تحت بررسی دارد و مردم می‌توانند اطمینان داشته باشند که تمامی گوشت‌های وارداتی و داخلی از سلامت برخوردارند.

فعالیت پشه‌های ناقل لمپی‌اسکین با گرمای هوا متوقف شد

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت بیماری لمپی‌اسکین در استان‌های کشور یادآور شد: پشه‌ها ناقل اصلی این بیماری تلقی می‌شوند و از آنجا که در فصول گرم سال فعالیت آنها با اختلال روبه‌رو خواهد شد، بنابراین می‌توان گفت که این بیماری تحت کنترل است.

مشکات تأکید کرد: در استان‌های درگیر همچنان مراقبت‌ها و انجام واکسیناسیون ادامه دارد و برای فصل پاییز که هوا دوباره برای فعالیت پشه‌های ناقل مساعد می‌شود، برنامه‌هایی در دستور کار است.

وی اظهار داشت: انجام واکسیناسیون برای دام‌های سالم در اطراف کانون‌های درگیر و بررسی برای جداسازی دام‌های بیمار در دستور کار است.

مشکات درباره وضعیت آنفلوآنزای پرندگان نیز گفت: آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان که برای انسان نیز مخاطره‌آمیز است، تاکنون در کشور گزارش نشده و مشکل خاصی در این باره نداریم، اما آنفلوآنزای معمولی پرندگان دارای واکسن بوده و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و اگر هم در فارم‌هایی دیده شود، قابل درمان است.

وی در پایان درباره تب برفکی نیز افزود: برنامه سالانه واکسیناسیون تب برفکی در حال انجام است و از آنجا که سویه جدیدی در کشور وجود ندارد، می‌توان گفت که این بیماری تحت کنترل است.
کد خبر تنها پنج درصد گوشت‌های وارداتی ممکن است به تاریخ انقضاء برسند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =