رییس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت کلیات مصوبات امروز جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را اعلام کرد.

دکتر علیرضا دلاوری، مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کلیات مصوبات اولین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که پس از سه سال وقفه امروز با حضور رییس جمهور تشکیل شد، گفت: بررسی سلامت مواد غذایی پرمصرف و کاهش آلاینده‌ها و سموم در محصولات غذایی مهم‌ترین موارد دستور جلسه امروز بود.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد که سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین صنعت، معدن و تجارت در مورد ترکیبات روغن وارداتی به اتفاق نظر برسند. همچنین مقرر شد که میزان اسید چرب ترانس در روغن‌های مصرفی به حدود دو درصد کاهش یافته و میزان اسید چرب اشباع نیز در این روغن‌ها کاهش یابد.

به گفته دلاوری سلامت "شیر" مصرفی نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی در این باره ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد که میزان شیر استریلیزه توزیعی در مدارس بیشتر شود.

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت همچنین درباره مصوبات مربوط به کاهش آلاینده‌ها و سموم در محصولات کشاورزی در جلسه امروز شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: این موضوع در بند «و» ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی موضوع مربوط به آلاینده‌ها و موارد مطرح در قانون را پیگیری کند.

گ
فتنی است بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وب‌دا)، امروز نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دولت یازدهم با حضور رییس جمهور برگزار شد.

کد خبر توزیع شیر در مدارس و کاهش اسید چرب ترانس در روغن‌های مصرفی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =