معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ‌محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات بیش از نیاز تولید می‌شود و در انبارها به حد کافی ذخیره شده است، مردم هیچ نگران نباشند.


حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که در مورد تأمین محصولات پروتئینی در ماه رمضان چه برنامه‌ای دارید، گفت: میزان تولید این محصولات در مجموعه دام و طیور کشور شرایط خوبی دارد و به اندازه کافی تولید و ذخیره‌سازی شده است.

*تولید ماهانه 10 هزار تن مرغ بیش از نیاز کشور و ذخیره 117 هزارتن در انبارها

معاون بهبود امور دام وزیر کشاورزی افزود:‌ماهانه 170 هزار تن و سالانه 2 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود که در ماه 10 هزار تن بیشتر از نیاز مردم است.

رکنی ادامه داد: علاوه بر این تولید 117 هزار تن نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است، تا به هر اندازه نیاز باشد، با بازار عرضه شود.

وی گفت: 90 درصد از ذخیره‌سازی شرکت پشتیبانی امور دام از منابع داخلی و اندکی وارداتی است که در انتهای سال گذشته انجام شد.

معاون بهبود امور تولیدات دامی وزیر کشاورزی تصریح کرد: تولیدات به اندازه‌ای است که از ابتدای سال بیش از 6 هزار تن صادرات مرغ به کشورهای همسایه انجام شده است.

رکنی اضافه کرد: به هر میزان که مردم نیاز داشته باشند امکان تأمین وجود دارد که در اولویت اول بازار با مرغ گرم و در صورت ضرورت مرغ منجمد عرضه خواهد شد.

*15 هزار تن گوشت قرمز در انبارها و 50 هزار تن در دامداری‌ها آماده خرید


معاون بهبود امور دام وزیر کشاورزی درباره گوشت قرمز گفت: واحدهای تولیدی در کشور آماده عرضه دام‌های پرواری هستند که در زمان نیاز خریداری خواهد شد علاوه بر آن  شرکت پشتیبانی امور دام هم 15 هزار تن ذخیره گوشت قرمز دارد که در زمان نیاز به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: فروشگاه‌ها به هر میزان که نیاز داشته باشند، گوشت قرمز قابل عرضه است.

رکنی افزود: تعمداً ذخیره گوشت قرمز را افزایش نداده‌ایم، تا در زمان نیاز با خرید از دامداری‌ها گوشت گرم بازار عرضه کنیم.

به گفته رکنی اکنون 50 هزار تن دام در واحدهای تولیدی آماده خرید است.

*فراوانی تخم مرغ و صادرات به کشورهای دیگر

معاون بهبود امور دام وزیر کشاورزی درباره تأمین تخم‌مرغ نیز گفت: ماهانه 75 هزار تن و سالانه 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که بیش از نیاز جامعه است. از ابتدای سال 10 هزار تن صادرات به کشورهای همسایه انجام شده است.

وی تصریح کرد: تخم مرغ به هر میزان نیاز باشد، به بازار عرضه خواهد شد.

*محصولات لبنی فراوان و بیش از نیاز/نیم میلیون تن لبنیات صادر شد

معاون بهبود امور دام وزیر کشاورزی درباره محصولات لبنی نیز گفت: انواع محصولات لبنی به وفور تولید می‌شود سال گذشته نیم‌میلیون صادرات محصولات لبنی انجام شد و حتی شیرخشک نیز به کشورهایی نظیر چین صادر شد.

رکنی گفت: تا 8 ماه گذشته ایران جزو واردکنندگان شیرخشک بود، اما اکنون این محصول را به کشورهای دیگر اصارد می‌کند.

وی گفت:‌ به دنبال افزایش تنوع محصولات لبنی و سرانه مصرف  هستیم برنامه‌هایی هم برای ترویج و توسعه تولید شیر و گوشت در کشور داریم.

*قیمت احتمالا نوسان کم داشته باشد، اما بلافاصله برمی‌گردد

رکنی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای تثبیت قیمت محصولات پروتئینی در ماه رمضان دارید، گفت: معمولاً قیمت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند با تزریق کافی این محصولات سعی می‌کنیم قیمت بالا نرود اما احتمالاً نوسان کمی داشته باشد که در ماه‌های بعد کنترل می‌شود.

وی افزود: به هر حال شرایط تولیدکنندگان باید لحاظ شود.

معاون بهبود امور دام وزیر کشاورزی گفت: قیمت محصولات پروتئینی طی 7 تا 8 ماه گذشته شرایط پایداری داشته به عنوان مثال مرغ از شهریور 92 کیلویی 6700 تومان بود که اکنون نیز در حدود 6800 تومان است.
کد خبر تولید بیش از نیاز گوشت مرغ و انبارهای پر از مواد پروتئینی برای ماه رمضان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =