وزیر جهاد کشاورزی به افرادی که در کار واردات و توزیع روغن‌های وارداتی در کشور هستند، هشدار داد که برنامه‌های دولت را مد نظر داشته باشند و همکاری و هماهنگی لازم را برای حمایت از تولید داخلی اعمال کنند وگرنه طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، محمود حجتی اظهار کرد: بیشترین ماده غذایی که نسبت به وارد کردن آن اقدام می‌کنیم روغن است و در برنامه‌ای که تدوین شده سعی داریم که میزان تولید آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این برنامه‌ها در یک دوره 10 ساله بتوانیم مقدار قابل توجهی از کمبود روغن در کشور را کاهش دهیم و کلیات این طرح به تأیید مسئولان عالی کشور نیز رسیده است، تصریح کرد: سیستم ساز و کار در روغن طوری است که توجهی به تولیدات داخلی در این زمینه نشده و در صدد تغییر این رویکرد هستیم.

وزیر جهادکشاورزی افزود: ما از همین جا اعلام می‌کنیم افرادی که در کار واردات و توزیع روغن‌های وارداتی در کشور هستند برنامه‌های دولت را مد نظر داشته باشند و همکاری و هماهنگی لازم برای حمایت از تولید داخلی را مد نظر داشته باشند وگرنه بر طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

حجتی تصریح کرد: نگاه ما نگاه به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و هدف ما کمک به کشاورزان نیز است تصریح کرد: در استان ایلام دولت عنایت ویژه‌ای به آب و خاک و جنگل و مراتع دارد که پروژه‌هایی در شمال و جنوب استان ایلام در دست اجراست و برنامه‌های خوبی در بخش منابع طبیعی در حال انجام شدن است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه منابع آب و خاک با توجه به بارش‌های خوب منطقه‌ای و آب‌های مرزی که از قبل در حال بررسی بهره‌برداری از آنها هستیم در حال انجام است، گفت: پیگیر اجرای آبیاری 50 هزار هکتار از اراضی دشت عباس، عین خوش و فکه هستیم که از طریق تونل دشت عباس که از سد کرخه مشروب می‌شود منابع آبی تأمین شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقام معظم‌ رهبری و رییس‌جمهور عنایت ویژه‌ای به این طرح دارند و بنا داریم در یک برنامه سه ساله این دو طرح را نهایی کنیم.
کد خبر خط و نشان حجتی ببرای واردکنندگان روغن نباتی واردکنندگان روغن با دولت هماهنگ نباشند برخورد می‌کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =