۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
تنها در شهر تهران حدود سه‌هزار و 500 نفر جواز کسب عرضه لبنیات (سنتی) را دارند که در صورت ممنوعیت عرضه شیر خام با مشکلات جدی در تأمین معیشت روبه‌رو می‌شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر در واکنش به ممنوعیت فروش شیر فله گفت: در تهران حدود سه‌هزار و 500 نفر جواز کسب عرضه لبنیات (سنتی) را از این اتحادیه کسب کرده و معیشت خود و قشر وسیعی از افراد را تأمین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان سرشناس این بخش از روزانه 25 میلیون تومان تا حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان فروش دارند که علاوه بر تامین معیشت خانواده خود برای افراد بسیاری نیز کار آفرینی ایجاد کرده‌اند.

رجبی ادامه داد: در صورتی که امروز از فروش شیر خام در مغازه‌ها جلوگیری به‌عمل آید در آینده نیز ماست کشک، کره، پنیر و... نیز ممنوع می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی وسیعی از مردم نیز به‌دلیل وجود افزودنی و به‌تازگی پالم روغن در فرآورده‌های لبنی صنعتی تمایل بیشتری به مصرف لبنیات سنتی دارند که باید به نظر آنها نیز احترام گذاشت.

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران، یادآور شد: بر خلاف مواردی که درباره تهدید سلامت افراد ناشی از مصرف لبنیات سنتی مطرح می‌شود، در پنج تا شش سال گذشته هیچ‌گونه گزارشی در ارتباط به ابتلای افراد به تب مالت ناشی از مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی یا شیر خام ارائه نشده است.

رجبی تأکید کرد: کلیه دامداری‌های کشور زیر نظر دامپزشکی و بخش زیادی از آنها تولید صنعتی دارند و محصولی بر اساس رعایت موارد و ضوابط بداشتی تولید می‌کنند.

رجبی همچنین گفت: در کل کشور حدود 30 هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند که از نظر منطقی نمی‌توان جلوی فعالیت آنها را گرفت.

وی در ادامه افزود: تا به امروز بر خلاف ممنوعیت عرضه شیر خام اصناف، هیچ نوع ممانعت در مغازه‌های شهر تهران مشاهده نشده است.
کد خبر دارندگان جواز کسب لبنیات سنتی چه کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =