به‌دلیل مشکلات غیر انسانی که تروریست های جنایتکار "داعش" در عراق ایجاد کرده اند، صادرات مرغ ایران به این کشور نیز با مشکل روبه‌رو شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداری گوشتی ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وضعیت تولید مرغ در کشور مناسب و از نیاز کشور بیشتر و صادرات این محصول محدود است.

همایون دارابی افزود: در ماه‌های گذشته عمده صادرات مرغ به کشور عراق می‌رفت که امروزه به‌دلیل مشکلاتی که در این کشور توسط داعش ایجاد شده، از سرعت صادرات مرغ ایران به عراق کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسی جهادکشاورزی هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ زنده پنج‌هزار و 200 تومان است، اما اکنون این محصول با 600 تومان ضرر، حدود چهارهزار و 600 تومان به فروش می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداری گوشتی ایران ادامه داد: ذخیره‌سازی مرغ در شرکت پشتیبانی امور دام که به منظور کنترل بازار صورت می‌گیرد نمی‌تواند نقش مناسبی برای تنظیم بازار این محصول داشته باشد، زیرا میزان تولید مرغ تولیدی در تمام فصول سال مازاد بر نیاز است.

دارابی تصریح کرد: ذخیره‌سازی مرغ معادله قدیمی است که در شرایط جدید تولید دیگر جواب نمی‌دهد زیرا در هیچ مقطع از سال بازار با کمبود محصول و نیاز به واردات روبه‌رو نیست که به جای آن ذخیره شرکت پشتیبانی به بازار تزریق شود.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی عرضه ذخیره مرغ شرکت پشتیبانی امور دام عامل اشباع بازار و افت قیمت دوباره این محصول می‌شود.

دارابی تأکید کرد: در صورتی که ذخیره در گردش مرغ شرکت پشتیبانی امور دام در میان اعضای کمیته امداد، بهزیستی یا افرادی که از توان خرید این ماده پروتئیینی ندارند توزیع شود، گام مؤثری در تعادل عرضه این محصول صورت می‌گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: کشور عراق دارای بازار 650 هزار تنی در سال است که در سال گذشته ایران تنها 40 هزار تن از این نیاز را تأمین کرد و مابقی آن از کشورهای ترکیه و برزیل تأمین شد.
کد خبر داعش بال و پر بازار مرغ های صادراتی ایران به عراق را چید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =