۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
شکلات از جمله مواد غذایی و انرژی‌زایی است که طرفداران پر و پا قرصی در سراسر جهان دارد.

به گزارش جام جم، کمتر کسی در جهان پیدا می شود که شکلات های کاکائویی را دوست نداشته باشد. تاکنون شرکت های بزرگی از راه تولید این ماده خوراکی لذیذ به ثروت های هنگفت دست یافته اند. 10 گروه از تولید کنندگان برتر شکلات جهان عبارتند از:

1 ـ گروه مواد غذایی کرفت: این شرکت بتازگی نام خود را به «موندلز اینتر نشنال» تغییر داده است. درآمد خالص این شرکت آمریکایی از فروش شکلات 19 میلیارد و 965 میلیون دلار برآورد شده است.

2 ـ مارس: محصولات این شرکت را عموما با نام تجاری «m &m» می شناسند و انواع مواد خوراکی را تولید می کند. حجم فروش شکلات این کمپانی 16 میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام شده است.

3 ـ نستله: این کمپانی سوئیسی، از لحاظ وسعت بزرگ ترین کمپانی تولید کننده مواد غذایی در جهان به حساب می آید. میزان فروش شکلات های نستله از قبیل کیت کت، اسمارتیز یا قهوه های شکلاتی به 12 میلیارد و 808 میلیون دلار رسیده است.

4 ـ فررو: شهرت این کمپانی ایتالیایی به دلیل تولید کاکائوهای کروی است که داخل آن با فندق پر شده است. سود خالص فروش شکلات های «فررو» 9 میلیارد و 612 میلیون دلار برآورد شده است.

5 ـ کیسس: کمپانی «هرشی» از جمله قدیمی ترین شرکت های تولید کننده شکلات در آمریکا بوده و محصولات آن هم اکنون در بیش از 60 کشور دنیا به فروش می رسد. سود خالص این کمپانی 6 میلیارد و 112 میلیون دلار است.

6 ـ لینت: کمپانی شکلات سازی لینت اشپرونگلی از جمله معروف ترین تولید کنندگان شکلات در سوئیس است. سود خالص این کمپانی 2 میلیارد و 796 میلیون دلار اعلام شد.

7 ـ مرسی: آلمانی ها هم در زمینه تولید شکلات موفق عمل کردند و تولیدات خود را با نام مرسی به بازارهای جهانی عرضه کردند. سود خالص این کمپانی آلمانی 2 میلیارد و 205 میلیون دلار از فروش شکلات های کاکائویی است.

8 ـ ییلدیز: شکلات های ییلدیز محصول ترکیه بوده و انواع مواد خوراکی از جمله بیسکویت، مواد لبنی، غذای کودک و... را نیز در بر می گیرد. سود این کمپانی 2 میلیارد و 95 میلیون دلار تخمین زده شده است.

9 ـ میجی: شرکت ژاپنی میجی کار خود را در حوزه تولیدات مواد لبنی از سال 1988 میلادی آغاز کرد. سود این کمپانی از فروش شکلات یک میلیارد و 791 میلیون دلار بوده است.

10 ـ آرکور: این کمپانی آرژانتینی در تولید انواع محصولات مرتبط با شیرینی پزی مهارت دارد. فروش شکلات های آرکور بالغ بر یک میلیارد و 716 میلیون دلار سود نصیب مالکان این کمپانی کرد.
کد خبر ده تولید‌کننده برتر شکلات در جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =