روزنامه شرق در گزارشی نوشت:

ماه رمضان با سیل تبلیغات منو افطار رستوران‌ها آغاز شده است؛ رستوران‌هایی که برای خود برنامه‌ای تازه تعریف می‌کنند تا در قالب اسم‌های بزرگ و ترکیب‌های واژگانی عجیب‌وغریب، همان غذاهای همیشگی را در کنار ملزومات ایرانی سفره افطار قرار دهند و کمی هم البته گران‌تر بفروشند.

اما جالب اینجاست که برای خوردن همین افطاری هم باید از قبل وقت گرفت و جا رزرو کرد.
به‌عنوان نمونه رستوران زنجیره‌ای مشهور در خیابان[...]، یک مجموعه افطاری دارد که از همان ترکیب همیشگی نان و پنیر و سبزی، زولبیا و بامیه، چای، خرما و شله‌زرد تشکیل شده با قیمت هشت هزار تومان، در کنارش هم شما مجبورید غذا سفارش دهید چون این مجموعه را به‌تنهایی نمی‌فروشد. قیمت غذاها متفاوت است اما یک دیس مخلوط دو نفره که برگ و جوجه و لقمه دارد برای هر نفر 54هزارتومان خرج برمی‌دارد. پس یک افطاری دو نفره که ترکیبی از غذا، افطاری و سوپ باشد (16+6+108) در حدود 130هزارتومان هزینه خواهد داشت البته بدون هزینه سرویس، ماست و نوشابه و احتمالا کرایه رفتن تا محدوده پرترافیک این خیابان.

از این  گران‌تر هم هست. یعنی می‌شود به رستوران سلف‌سرویسی در پاساژ [...] رفت و افطاری خورد با هزینه‌ای بیش از این حرف‌ها. قیمتی که این رستوران برای ورودی افطاری‌اش در نظر گرفته، هر نفر 70هزارتومان است. قیمت گرانی هم نیست برای رستورانی که کل شهر آن را به‌عنوان یکی از گران‌ترین رستوران‌های منوباز می‌شناسند. در مجموعه‌ای که این رستوران برای افطار تهیه دیده همه آن موارد معروف یافت می‌شود و البته چند غذای معروف این رستوران مثل ته‌چین و ماهی قزل‌آلا و گوشت بخارپزشده. اما در کنار همه اینها، رفتن به این رستوران آدابی هم دارد و مهم‌ترینش همان وقت‌گرفتن است. شاید باورتان نشود اما این رستوران با وجود آنکه برای هر زوج در حدود 140هزارتومان هزینه افطار می‌گیرد باز هم به همین راحتی جا برای صرف افطار ندارد؛ باید خیلی قبل از اینکه عازم  شوید، از رستوران وقت بگیرید.

رستورانی که حسابی پرطرفدار است و برای خانواده‌های پولدار و بازاری میزبان خوبی شده است، صف جلو ورودی آن طوری است که می‌تواند شبیه نذری‌دهندگان در ایام محرم باشد. پک افطاری که در بالا هم به آن اشاره شد در این رستوران قیمتی 18هزارتومانی دارد اما چون باید غذا هم سفارش دهید هزینه یک وعده دونفره را هم باید به مجموع هزینه‌های این افطاری پرخرج اضافه کنید. قیمت‌ها در این رستوران در سایتش موجود است مثلا اگر چلوکباب برگی سفارش دهید برای خودتان و همراه‌تان، هزینه‌ها از ‌140هزارتومان هم تجاوز خواهد کرد.

در این میان امثال سایت‌های تخفیف اینترنتی برای بعضی از رستوران‌ها، پیشنهاداتی دارند که می‌شود با 15هزارتومان هم افطاری جمع‌وجور و شکم‌سیرکنی تهیه کرد. البته که وضع مالی مردم این شهر خوب است، آن هم خصوصا در ماه رمضان اما بعضی‌ها شاید مایل نباشند که حقوق چهارروز کاری‌شان را بدهند و با همسرشان یک وعده افطاری در چنین رستوران‌هایی داشته باشند! حالا به اینها اضافه کنید سفره‌هایی که برای افطار و برای میهمانی‌ها در همین رستوران‌ها گسترده می‌شود.
کد خبر رستورانهایی که هر نفر را برای یک افطاری، حداقل هفتادهزارتومان پیاده می کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =