مژگان ستار- با درگیری 31 استان کشور و خرید سه میلیون و 725 هزار و 256 تن رکورد خرید گندم شکست.

سخنگوی خرید تضمینی برنج، گندم و چای بانک سپه امروز در گفتگو با خبرنگار "فودپرس" ضمن اعلام این خبر گفت: تاکنون سه میلیون و 725 هزار و 256 تن گندم به ارزش ریالی 40 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.
محسن ملکی افزود: بخش اعظمی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تا ظهر امروز، مابقی آن به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی استان‌های کشور مشغول برداشت محصول گندم هستند و تحویل این محصول استراتژیک به سیلوهای کشور با استقبال چشمگیری روبه‌رو است.
ملکی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، خرید گندم در سال جاری با رشد 72 درصدی روبه‌رو است که نسبت به مدت مشابه گذشته، رکورد بالایی است.
وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته هیچ‌گاه در این تاریخ 31 استان کشور درگیر برداشت گندم نبودند و این امر نیز رکورد مناسبی محسوب می‌شود.

با ممنوعیت صادرات، هیچ گندمی خارج نمی‌شود

سخنگوی خرید تضمینی برنج، گندم و چای بانک سپه یادآور شد: تعداد 56 مرکز خرید در حال خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند و تعداد محموله‌هایی که حمل می‌شود، 590 هزار و 712 عدد است.
ملکی تأکید کرد: با مساعدت‌های وزارت جهادکشاورزی و اقدام به‌موقع بانک سپه، تاکنون هیچ خللی در پرداخت مطالبات گندمکاران به‌وجود نیامده است.
وی درباره میزان استقبال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: استقبال بهره‌برداران در سال جاری بالا بوده است، اما اینکه آیا تمام گندم‌های تولیدی تحویل مراکز دولتی می‌شود یا خیر، هیچ الزامی برای این امر وجود ندارد.
ملکی همچنین گفت: همان‌گونه که بخش دولتی خریدار گندم کشاورزان است، بخش‌های خصوصی نیز می‌توانند با پیش‌خرید کردن محصول کشاورزان و یا خرید با قیمتی بالاتر، این محصول را تحویل بگیرند.
وی در ادامه افزود: آنچه مسلم است، میزان خرید توسط مراکز دولتی از رشد برخوردار است.
سخنگوی خرید تضمینی برنج، گندم و چای بانک سپه در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که صادرات گندم در سال جاری ممنوع شده است، بنابراین هیچ محصولی از کشور خارج نخواهد شد و به مصرف داخلی می‌رسد.

کد خبر رکورد خرید گندم شکست مطالبات گندمکاران تا ظهر امروز تسویه شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =