مشکل بخش کشاورزی را امروز باید در مارکیتینگ و بازاریابی دانست و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تنظیم بازار و دلایل عدم در اختیار گرفتن بازار را شناسایی کرد.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: دیشب جلسه‌ای با حضور حسن یونس‌سینکی، قائم‌مقام بازرگانی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد و اختیارات و ظرفیت‌های قانونی ایجادشده در طرح انتزاع مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا نوری قزلجه افزود: در این جلسه عملکرد سازمان تعاون روستایی در حوزه خرید تضمینی و تنظیم بازار استماع شد و نمایندگان نظرات خود را درباره عملکرد این سازمان ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد هرچند سازمان تعاون روستایی ظرفیت‌های قانونی مناسبی برای مشارکت گسترده شرکت‌های بخش خصوصی دارد، اما مشکل امروز بخش کشاورزی که بازاریابی است، همچنان پابرجاست.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز طرح انتزاع به‌صورت کامل اجرایی نشده و از زمان واگذاری اختیارات به‌صورت واقعی به وزارت جهادکشاورزی مدت زیادی نمی‌گذرد که بتوان برای آن اظهار نظر یا عملکرد این وزارتخانه را ارزیابی کرد.

نوری قزلجه تصریح کرد: اما به‌نظر می‌رسد سازمان تعاون روستایی آنگونه که باید، از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده مؤثری نکرده و جا دارد تا با توجه به امکانات و منابعی که در اختیار دارد، اثرگذاری بیشتری به‌ویژه در بازار محصولات کشاورزی داشته باشد.

پرسش ملی پیرامون سازمان تعاون روستایی پابرجاست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جمع‌بندی نمایندگان از جلسه شب گذشته با اعضای هیات‌مدیره سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد پرسش نماینده رامسر پیرامون عملکرد سازمان تعاون روستایی همچنان پابرجا باشد.

عباس پاپی‌زاده یادآور شد: گزارشی که توسط هیات‌مدیره این سازمان به اطلاع نمایندگان مجلس رسید، پاسخ‌دهنده ضعف‌ها و نقدهای موجود در حوزه تنظیم بازار نیست.
کد خبر سازمان توسعه تجارت کشاورزی جایگزین تعاون روستایی می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =