دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: با توجه به افزایش نرخ شیر خام، صنایع لبنی تنها مجوز 15 درصد بالا بردن قیمت محصولات خود را دارند و بیش از آن مجوز قانونی ندارد.

رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در ابتدای ماه مبارک رمضان بنابه درخواست صنایع لبنی، مجوز افزایش 15 درصدی محصولات لبنی صادر و اعمال شد، البته این در حالیست که برخی از صنایع به دلیل ماه مبارک رمضان افزایش نرخی در محصولات خود نداشته اند که این رشد پس از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی افزایش نرخ محصولات لبنی را تا سقف 15 درصد دانست و اظهار داشت: هر کارخانه ای دارای سبد متنوع کالایی است که این افزایش در برخی کالاها اعمال می شود و برخی از کالاها نیز افزایش قیمت نخواهند داشت.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تصریح کرد: در واقع کالاهایی که به حاشیه زیان برسند، اصلاح قیمت می شوند و در این راستا صنایع می توانند تا پایان سالجاری این افزایش 15 درصدی را در کالاهای تولیدی خود اعمال کنند.

باکری، با بیان اینکه قرار بود برای پایان ماه مبارک رمضان نیز 15 درصد دیگر به نرخ محصولات لبنی اضافه شود، تاکید کرد: تاکنون هیچ مصوبه ای برای افزایش مجدد 15 درصدی محصولات لبنی برای پایان ماه رمضان از سوی کارگروه کنترل بازار دریافت نشده است، بنابراین افزایش مجدد نرخی در اوایل مردادماه امسال نخواهیم داشت.

وی گفت: طی هفته گذشته برای جلوگیری از افزایش مجدد 15 درصدی قیمت محصولات لبنی پیشنهاد اختصاص یارانه مابه التفاوت نرخ شیرخام به دامداران برای فصل تابستان به کارگروه کنترل بازار ارایه شده است.

وی افزود: نتیجه مکاتبات مذکور برای اواخر ماه مبارک رمضان از سوی کارگروه کنترل بازار اعلام خواهد شد.

به گفته باکری، در صورتی که یارانه مجددی برای دریافت شیرخام فصل تابستان به دامداران اختصاص یابد، افزایش در نرخ محصولات لبنی نخواهیم داشت.
کد خبر صنایع لبنی مجوز بیش از 15 درصد افزایش نرخ محصولات را ندارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =