رییس اتحادیه قناد و شیرینی فروش تهران از ورود برخی واحدهای نانوایی در ماه رمضان به تولید و توزیع زولبیا و بامیه خبر داد و گفت: قیمت پایین زولبیا و بامیه در واحدهای نان صنعتی، برای واحدهای قنادی ایجاد مشکل کرده است.

علی بهرمند در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: واحدهای نان صنعتی آرد یارانه ای دریافت می کنند که کاهش قیمت زولبیا و بامیه را در پی دارد و باعث بد گمانی به صنف قناد شده است.
او ادامه داد: در کنار برخی از واحدهای نان صنعتی، واحدهای زیرزمینی با تولید و توزیع زولبیا و بامیه در ماه رمضان از مردم سوءاستفاده کرده و به دلیل قیمت کمتر نسبت به قنادی ها توانسته اند مردم را جذب کنند که عوارض غیر بهداشتی را رقم زده است.
وی با اشاره به این که سامانه تولید، توزیع و صادرات شیرینی برای صنف قناد می تواند مفید واقع شود، تاکید کرد: در حال حاضر زولبیا و بامیه که تاریخ مفید مصرف آن 2 روز است، به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می شود و در کنار آن در طول سال انواع تولیدات صنف شیرینی به کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا صادر می شود.
بهرمند یادآور شد: مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان بسیار افزایش می یابد و در مراسم و مجالس این ماه بیشتر تقاضا را به خود اختصاص داده است.
رییس اتحادیه قناد و شیرینی فروش تهران بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک 8500 تومان و درجه دو، 8000 تومان عرضه می شود که شکایتی در رابطه با قیمت و کیفیت اعلام نشده است.
او در پایان گفت: هر بسته 40 کیلویی آرد برای صنف قناد 63 هزار تومان، شکر 2000 تومان و روغن حلبی 16 کیلویی 65 هزار تومان است و این در حالی است که  ارد در بسته بندی 40 کیلویی برای صنف نانوایان صنعتی 25هزار تومان عرضه می شود.
کد خبر فروش ارزان زولبیای غیربهداشتی در تهران نانواها هم زولبیا فروش شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =