رییس اتحادیه لبنیات فروشان تهران بر ضرورت نرخ‌گذاری متنوع لبنیات بر اساس نوع کیفیت آن‌ها تاکید کرد.

علی رجبی، رییس اتحادیه لبنیات فروشان تهران، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: با نرخ‌گذاری متفاوت لبنیات بر اساس نوع کیفیت آن‌ها طبیعی است کیفیت بهبود می‌یابد چون زمانی که نرخ‌گذاری یکسان است صنایع روال یکنواختی را سپری می‌کنند و در جهت رقابت و افزایش کیفیت تلاش نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که در بحث صنایع لبنی و توزیع آنها خیلی ضعیف عمل می‌شود، گفت: در اغلب موارد شاهدیم سیستم‌های سرمایشی ماشین‌هایی که کارحمل لبنیات را در سطح شهر انجام می‌دهند خاموش است و به دلیل وجود مواد نگهدارنده درلبنیات فاسد نمی‌شوند ولی موضوع مهم این است که استفاده از این مواد نگهدارنده در دراز‌مدت تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

رجبی در عین حال افزود: در حال حاضر رویکرد مردم از استفاده از لبنیات سنتی است چون در آن ها از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود .

رئیس اتحادیه لبنیات فروشان تهران بیان کرد: اگر شیر و فرآورده‌های آن را به عنوان کالای استراتژیک در جامعه محسوب می‌کنیم باید فضا را برای فعالان سنتی و صنعتی لبنیات فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه وقتی نرخی در صنایع لبنی تعیین می‌شود کیفیت مدنظر قرار نمی‌گیرد افزود: این درحالی است که برای تهیه لبنیات از جمله پنیر، ماست‌، خامه و ... از مواد گوناگون با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود و یک خریدار زمانی متوجه کیفیت می‌شود که کالایی را مصرف می‌کند چون در زمان خرید به دلیل یکسان‌بودن قیمت‌ها نمی توان نوع کیفیت را تشخیص داد.

رجبی در عین حال بر ضرورت نظارت بیشتر و دقیق‌تر واحد‌های نظارتی بر بازار لبنیات تاکید کرد.
کد خبر لبنیات باید بر اساس کیفیت آن قیمت‌های متفاوتی داشته باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =