۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
در حالی که مجمع عالی واردات به عنوان تشکل وارداتی زیرمجموعه اتاق ایران نبود، از این پس این مجمع به عنوان یکی از تشکل‌های بازرگانی ایران به حساب آمده و از ماه آینده پس از تشکیل کنفدراسیون واردات در اتاق ایران زیرمجموعه این تشکل مادر قرار می‌گیرد.

هومن حاجی‌پور مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که مجمع عالی واردات مجتمعی از شرکت‌های وارد‌کننده بوده است که در سالیان گذشته به طریقی و با حکم و دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت تشکیل شد، گفت: ولی در آن زمان براساس سیستم انتخاباتی که بر آن حاکم بوده، کسانی که در مجمع عمومی عضو بودند رای‌گیری کرده و افرادی را به عنوان هیات رییسه انتخاب کردند.

وی ادامه داد: این هیات رییسه با حکم وزیر وقت به عنوان هیات مدیره مجمع عالی واردات انتخاب شدند.

حاجی‌پور با بیان این‌که واقعیت این است که مجمع عالی واردات خارج از اتاق بازرگانی شکل گرفته بود، بیان کرد: و تاکنون به شکل قانونی زیرمجموعه اتاق بازرگانی قرار نگرفته بود.

مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که در پروسه‌ای که ابتدا با مذاکره آغاز شده بود مجمع واردات مانند سایر تشکل‌ها به اتاق ایران ملحق شد، گفت: این پروسه با رعایت تمامی تشریفات و ضوابط انجام شد.

وی افزود: مجمع عالی واردات مجمع عمومی و فوق‌العاده را برگزار کرده و در آن مجمع موضوع الحاق به اتاق ایران و متمم اساسنامه آن به رای گذاشته شده و در مجمع این موضوع پذیرفته و پس از رای به تصویب نهایی مجمع عمومی فوق‌العاده در مجمع عالی واردات رسید.

حاجی‌پور با اشاره به این‌که روند الحاق تماما انجام شده و فقط روند اداری آن باقی مانده است، تصریح کرد: این روند نیز طی یک هفته آینده به طور کامل انجام و صدور آگهی در روزنامه‌ها اتفاق افتاده و پس از آن مجمع رسما به لیست تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران اضافه می‌شود.

امکان برگزاری انتخابات مجدد وجود دارد


مدیرکل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا ضرورتی به برگزاری انتخابات مجددا برای هیات رییسه مجمع عالی واردات وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع ضرورتی ندارد البته برگزاری آن نیز با مانعی روبه‌رو نیست، لذا اگر دوستان علاقه‌مند به برگزاری انتخابات مجدد باشند فرصت را فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به الحاق مجمع عالی واردات به اتاق ایران پروسه تشکیل کنفدراسیون واردات سرعت می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: این پروسه در حال اجراست و مجمع عالی واردات نیز باید به مثابه سایر تشکل‌ها زیرمجموعه این تشکل مادر قرار گیرد.

حاجی‌پور ادامه داد: مجمع عالی واردات در حال حاضر یکی از جمله تشکل‌هایی است که باید از این پس طبق ضوابط و قوانین اتاق بازرگانی عمل کند.

مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که وضعیت مجمع عالی واردات از این پس نظیر انجمن‌ وارد‌کنندگان فرآورده های دامی، وارد‌کنندگان خوراک دام و طیور، وارد‌کنندگان سم و کود، وارد‌کنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و غیره قرار می‌گیرد، بیان کرد: مجمع عالی واردات در کنار سایر انجمن‌های وارداتی کار جمعی را آغاز می‌کند و تمامی آنها در آینده زیرمجموعه یک تشکل مادر در حوزه واردات قرار می‌گیرند.

به گفته وی البته شخصیت حقوقی انجمن‌ها با شکل‌گیری تشکل مادر همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند اما برای کارهای جامع‌تر، هماهنگی بیشتر، مدیریت و ساماندهی واردات کشور باید زیر نظر میز بالاتری تحت عنوان «کنفدراسیون صادرات» قرار بگیرند.

حاجی‌پور در پایان با تاکید بر این‌که این اقدام در راستای قانون اتاق ایران به منظور هماهنگی، انسجام‌بخشی، کم‌کردن تعارض‌ها، صدای واحد و منافع مشترک انجام شده است، گفت: اتاق ایران تشکیل تشکل‌های بالادستی را در راستای اساسنامه‌های خود و همچنین قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار انجام می‌دهد.
کد خبر مجمع عالی واردات به اتاق ایران پیوست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =