صنایع شیر ایران از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) بابت انتشار گزارشی انتقادی در لزوم بها دادن متولیان تولید شیر و فرآورده‌های آن به "روز جهانی شیر" در ایران تقدیر کرد و به بخشی از برنامه های گرامیداشت روز جهانی شیر طی هفته گذشته اشاره کرد.

* اعطای لوح رضایت مشتری از اجلاس بانیکس به تنها شرکت لبنی کشور، گویای درک ارزشی است که صنایع شیر ایران به سلامت مردم قائل می‌شود

* مستندات برنامه‌های متنوع روز جهانی شیر توسط صنایع شیر ایران اعلام شد


مهرناز حجتی، کارشناس مسئول بخش فرهنگ‌سازی روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه) امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با تشکر از تحلیل انتقادی خبرگزاری ایانا که در غروب یازدهم خردادماه (روز جهانی شیر)، با عنوان "روز جهانی شیر، هیچکس از شیر یاد نکرد!" منتشر شد، گفت: اهمیت این مطالبه از سوی رسانه ایانا از آنجا هویداست که بر اساس قرار داشتن شیر در هرم غذایی به‌عنوان ماده غذایی غیرقابل جایگزین و گزارش وزارت بهداشت مبنی بر اینکه یکی از موانع افزایش مصرف شیر در سبد غذایی ایرانیان بعد فرهنگی آن است، کمبود آگاهی‌های تغذیه‌ای با انتشار مطالب غیرعلمی می‌تواند مخاطرات زیادی را برای فرهنگ مصرف شیر و فرآورده‌های آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنایع غذایی و آشامیدنی کشور همواره توجه به فرهنگ‌سازی مصرف شیر را بر خود امر واجب دانسته است، افزود: در همین راستا شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت طی هفته منتهی به روز جهانی شیر مبادرت به برگزاری برنامه‌های متنوعی در باب گرامی داشتن روز جهانی شیر کردند.

حجتی با بیان اینکه در جشنواره هفته آینده در شیراز به بهانه روز جهانی شیر، از کتاب "غذای بهشتی، آیات و روایات مستند" رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کتاب پس از انتشار در اختیار علاقه‌مندان و فعالان فرهنگ‌سازی مصرف شیر در سراسر کشور قرار می‌گیرد تا به استناد آیات و روایات دینی مستند، مصرف بیشتر شیر و فرآورده‌های شیری در دستور خرید خانوارهای متدین کشور قرار گیرد.

وی ضمن اعلام انتشار پوسترها و بروشورهایی به مناسبت روز جهانی شیر، ادامه داد: این در حالی است که در برخی مراکز استان‌ها نیز همایش‌هایی با عنوان "سلامتی، ارمغان شیر" برای عموم مردم برگزار شد که به‌طور نمونه می‌توان به همایش پارک "ائل‌گلی" در تبریز یا در پارک ناهارخوران گلستان اشاره کرد.

کارشناس مسئول بخش فرهنگ‌سازی روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه) در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در اطلاع‌رسانی، برد گسترده انتشار در رسانه‌های ملی و کثیرالانتشار را داشته باشد، تصریح کرد: بر اساس اخبار دریافتی، اخبار این همایش‌ها در شبکه‌های استانی منتشر شده و ظاهراً به‌دلیل ماهیت جشنواره‌ای قرار است در روزهای آینده به‌صورت مفصل از شبکه تلویزیونی استان نیز پخش شود.

حجتی با یادآوری برپا کردن زنگ شیر در مدارس مقاطع دبیرستانی برخی استان‌ها که هنوز مدارس آنها دایر هستند، تأکید کرد: این در حالی است که در برنامه‌های داخلی کارخانه‌ها نیز به بهانه روز جهانی شیر، مسابقات دوی استقامت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برخی همایش‌های تخصصی نیز به بهانه روز جهانی شیر در دستور کار بوده است، یادآور شد: به‌طور نمونه در هفته گذشته همایشی در کرمان برای دندانپزشکان با عنوان "به استقبال روز جهانی شیر برویم"، برگزار شد.

حجتی اظهار داشت: برگزاری مسابقات آشپزی در استان‌های خوزستان و کرمان ازجمله سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت روز جهانی شیر بود، کمااینکه در بسیاری از استان‌ها پذیرایی با شیر از مردم نیز در دستور کار بوده است.

وی شاهد اخیر دغدغه ارتقاء سلامتی مردم از سوی شرکت صنایع شیر ایران را، در آنجا دانست که در دهمین اجلاس متخصصان و رؤسای بانک، بیمه بورس و شرکت‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور (باینکس)، لوح رضایت مشتری ISO10004 نیز به این شرکت رسید.

حجتی با بیان اینکه اختتامیه مناسبت‌های مرتبط با "روز جهانی شیر" در جشنواره پیش روی هفته آینده در شیراز خواهد بود، گفت: باور تمام مدیران و حتی پرسنل روابط عمومی صنایع شیر ایران، جایگاه تولید و مصرف شیر و فرآورده‌های آن به قدری خطیر است که حتی اگر به جای روز جهانی شیر، هفته جهانی شیر پیش‌بینی شود، باعث خرسندی است؛ لذا در مورد این بخش از تیتر "ایانا" از احتمال دل‌سیری فرهنگ‌سازی فرآورده‌های شیری توسط فعالان حوزه تولید شیر، به ضرس قاطع اعلام می‌کنیم، نه‌تنها از فرهنگ‌سازی سیر نمی‌شویم، که حتی پیر هم نمی‌شویم.

این کارشناس کارکشته روابط عمومی صنایع شیر ایران در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف شیر و فرآورده‌های آن در واکنش به پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر دلایل منعکس نکردن اقدام‌های انجام‌شده پیش از انتشار این گزارش افزود: متأسفانه از آنجا که در این گونه موارد چه بسا شائبه تبلیغ برند پگاه در اذهان عمومی شکل بگیرد، لذا این اطلاع‌رسانی تا زمان مطالبه آن از سوی رسانه‌هایی مانند خبرگزاری ایانا در بوق و کرنا نشد.
کد خبر مهرناز حجتی از فرهنگ‌سازی شیرنه سیر می‌شویم و نه پیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =