مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: میزان تولیدات کشاورزی با میزان سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای این بخش همخوانی ندارد لذا ضروری است از تولیدکنندگان این بخش که عمدتا خرده‌پا هستند حمایت شود.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان را در خود جای داده است، اظهار کرد: با این حال میزان تولیدات کشاورزی با میزان سرمایه‌های در نظر گرفته شده همخوانی ندارد.

وی با بیان این‌که عمدتا تولیدکنندگان خرده‌پا در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: اکثر این تولیدکنندگان سرمایه‌های محدودی برای پخش تولیدات کشاورزی خود در بازار در اختیار دارند و به همین دلیل تنها می‌توانند در مقیاس‌های کوچک به فعالیت خود در بازار تولیدات کشاورزی ادامه دهند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش زیادی از این کشاورزان خرده‌پا برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی با مشکلاتی روبرو هستند؛ بنابراین لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا کشاورزان برای دریافت وام بانکی و تامین وثیقه با مشکل روبرو نشوند.

وی درباره فعالیت‌های صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: صندوق‌ها یک ساختار پولی و مالی هستند که وظیفه افزایش بهره‌برداری در بخش کشاورزی را دارند. در واقع این صندوق‌ها به شکل غیر دولتی و در قالب قوانین و مقررات مصوب فعالیت دارند.

به گفته رضوی اردکانی فعالیت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بر اساس حمایت دولت و مشارکت مردم شکل گرفته است.

وی در این باره خاطر نشان کرد:پول‌هایی که از سوی مردم به عنوان سرمایه در اختیار صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار داده می‌شود برای به گردش درآمدن در بازار کشاورزی، نیازمند حمایت دولتی است.

رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان این‌که وظیفه این شرکت جمع‌آوری اموال مازاد دولت در کنار سرمایه‌های مردم است، گفت: این صندوق‌ها با بهره‌مندی از سرمایه مردم و حمایت دولت فعالیت‌های ویژه‌ای با هدف بهبود اقتصاد کشاورزی کشور انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که سهم دولت از فعالیت‌های کشاورزی صندوق کمتر 49 درصد و سهم کشاورزان نیز بیش از 51 درصد است، گفت:‌ هدف این است که با حفظ این درصد این تشکل‌ها به صورت غیر دولتی باقی بمانند چراکه صندوق یک ساختار غیر دولتی و غیرانتفاعی است.

رضوی اردکانی درباره کارکردهای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اظهار کرد: این صندوق از محل پولی که مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند و اعتباری که دولت به آن‌ها می‌دهد تسهیلاتی را با حداکثر سود چهار درصد بدون وثیقه و در موعد مقرر به سهامدارانش به تناسب سهمی که در صندوق دارند پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: سهامداران به تناسب سهام خود در صندوق می‌توانند از صندوق تسهیلات دریافت کنند و دولت نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه این صندوق با هدف بهره‌برداری بیشتر از زمین‌ها و منابع کشاورزان با نظارت دولت تشکیل شده است، تصریح کرد: سهام این صندوق بر اساس سهم تولیدات هر منطقه کشاورزی تعیین شده است؛ مثلا اگر استانی دارای 20 درصد سهام طیور در صندوق است می‌تواند به ازای این سهام از صندوق سهم دریافت کند.

رضوی یکی از مشکلات مهم در صندوق کشاورزی را کمبود بودجه و مشکل تسهیلات برشمرد.

کد خبر میزان تولیدات کشاورزی با اعتبارات اختصاصی همخوانی ندارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =