اداره آمار وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۵ هزار تن قهوه وارد کرد که معادل ۰.۲ درصد کل واردات قهوه جهان بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره آمار وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد در سال میلادی گذشته 15 هزار تن قهوه در ایران مصرف شده است. کل قهوه مصرفی ایران در این سال از محل واردات تامین شده است.

میزان قهوه وارداتی ایران معادل 0.2 درصد کل واردات قهوه جهان بوده است.

بر اساس این گزارش کل قهوه مصرفی جهان در سال 2013 بالغ بر 8.6 میلیون تن بوده است که 2.7 میلیون تن از این رقم به اتحادیه اروپا اختصاص داشته است.

اتحادیه اروپا با مصرف 2.7 میلیون تن قهوه بزرگترین مصرف کننده قهوه در جهان شناخته شده و آمریکا با مصرف 1.4 میلیون تن و برزیل با مصرف 1.2 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

جالب این است که اتحادیه اروپا و آمریکا کل قهوه مصرفی خود را از محل واردات تامین می کنند و بر این اساس در جایگاه نخستین و دومین واردکنندگان بزرگ قهوه در جهان قرار گرفته اند.

برزیل با صادرات 1.8 میلیون تنی نیز بزرگترین صادرکننده قهوه جهان در سال 2013 شناخته شده است و ویتنام با صادرات 1.5 میلیون تنی در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.
کد خبر واردات ۱۵ هزار تن قهوه به ایران در سال ۲۰۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =