دبیر انجمن صنایع آب‌میوه و کنسانتره با اشاره به اینکه زمانی ژاپن با هواپیمای چارتر کنسانتره انار از ایران می‌برد، گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای شده که دیگر کنسانتره انار ایران فروش نداشته و حتی به واردکننده کنسانتره پرتقال نیز تبدیل شده‌ایم.

ولی‌الله داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تعداد زیادی کارخانه در صنعت آب میوه بدون مدیریت درست به وجود آمد، گفت: همین عامل باعث شد تا بعد از گذشت مدتی این کارخانه‌ها یکی از پس دیگری تعطیل شوند و به این ترتیب سرمایه‌های ملی زیادی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دنیا با کمبود مواد غذایی مواجه بوده و ایران این پتانسیل را دارد که بخشی از نیاز جهانی به غذا را تامین کند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها بسیاری از باغ‌های میوه در شمال کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند و ایران به واردکننده کنسانتره پرتقال تبدیل شده است.

داودآبادی گفت: از سوی دیگر در برخی موارد شاهد صادرات مواد غذایی غیراستاندارد و بی‌کیفیت از کشور بوده‌ایم که باید این وضعیت مدیریت شود. حتی در مواردی محصول غذایی صادر شده به افغانستان بازگردانده شده است که این در شان ایران نیست.

دبیر انجمن صنایع آب‌میوه و کنسانتره با اشاره به اینکه چین در گذشته هیچ تولیدی در حوزه کنسانتره سیب نداشت،‌ گفت: با این وجود چین با یک برنامه‌ریزی دقیق توانسته در حال حاضر به تولید 700 هزار تن کنسانتره سیب دست یابد.

و
ی افزود: حتی دولت چین ماشین‌های ارتش این کشور را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار داده تا آنها بتوانند محصول خود را برای صادرات تا مرز حمل کنند. در ایران نیز که ناوگان حمل و نقل کشور ضعف‌های زیادی دارد حتی می‌توان از ماشین‌های ارتش که در پادگان‌ها وجود داشته و چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند استفاده کرد.

کد خبر واردکننده کنسانتره پرتقال شده‌ایم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =