تسنیم نوشت:وزیر اسبق بهداشت گفت: توزیع محصولات لبنی غیراستاندارد نشان از تخلف برخی کارخانجات دارد، بنابراین به جای انتشار اسامی متخلفان در استفاده از «روغن پالم» سریع درب آن کارخانجات خاطی پلمپ شود.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه توزیع محصولات لبنی غیراستاندارد نشان از تخلف برخی کارخانجات دارد، گفت: لازم است تا به سرعت جلوی فعالیت کارخانجات متخلف گرفته و دغدغه مردم از میان برداشته شود.

پزشکیان درباره استفاده از روغن پالم در تولید شیر پرچرب و اظهارنظر مدیرکل استاندارد استان تهران مبنی بر ممنوعیت استفاده از روغن پالم در تولید محصولات لبنی، به خانه ملت گفت: سلامت محصولات از سوی وزارت بهداشت مشخص می‌شود نه سازمان ملی استاندارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: بررسی سلامت مواد غذایی مربوط به حوزه کاری وزارت بهداشت است و آنچه که کارشناسان این وزارتخانه نسبت به سلامت و بهداشت محصولات اعلام می‌کنند سازمان استاندارد می‌تواند نظر کارشناسان را تایید یا رد کند.

پزشکیان با یادآوری اظهارنظر وزیر بهداشت درباره وجود روغن پالم در شیر پُرچرب و برخی محصولات لبنی، گفت: این اعلام نظر بدون برخورد با متخلفان خود جای سوال دارد، بدون‌شک اکنون کار اشتباهی صورت گرفته و ضروری است تا به سرعت از ادامه این تخلف جلوگیری شود.
او گفت: به طور حتم زمانی که خلافی صورت گرفته و خارج از استاندارد محصولی توزیع شده است باید درب کارخانجات تولید کننده آن پلمپ شود.
پزشکیان تاکید کرد: با توجه به اینکه مطرح کردن این موضوعات منجر به نگرانی بین مردم خواهد شد بنابراین لازم است بعد از افشای آن به سرعت جلوی فعالیت کارخانجات متخلف گرفته شود تا دغدغه از بین مردم از میان رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، تاکید کرد: لازم نیست تا اسامی کارخانجات متخلف اعلام شود بلکه می‌توان با پلمپ یا لغو مجوز فعالیت، جلوی تخلفات گرفته شود، زیرا مسئول سلامت مردم در جامعه وزارت بهداشت است و اگر مشکلی در مواد غذایی به وجود آید وزارت بهداشت مسئول آن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره میزان استفاده از روغن پالم در شیر پُرچرب و لبنیات، گفت: این اظهارنظرهای علمی باید از سوی کارشناسان غذایی صورت پذیرد تا اگر استفاده از روغن پالم مجاز باشد میزان استفاده از آن نیز مشخص شود.
کد خبر پزشکیان به جای انتشار اسامی متخلفان «روغن پالم» درب آن کارخانجات پلمپ شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =