در حالی که شبکه کشاورز قرار بود طی دو هفته گذشته راه‌اندازی شود، هنوز خبری از تأسیس و راه‌اندازی آن نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در حالی که مقرر بود شبکه کشاورز با تولید دوساعته و هفتگی به‌زودی راه‌اندازی شود، هنوز خبری از آن نیست.

محمدرضا امیری کهنوج افزود: رییس صدا و سیما روز ششم اردیبهشت‌ماه امسال در حاشیه مراسم هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی از راه‌اندازی شبکه کشاورز در هفته بعد از آن با پخش دوساعته برنامه در هفته خبر داد، اما با وجود گذشت یک ماه از تاریخ مذکور، هنوز خبری از راه‌اندازی این شبکه نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرچند به‌نظر می‌رسد انتقادات برخی از رسانه‌ها مبنی بر الگوبرداری غلط و عدم ضرورت ساخت شبکه برای هر بخش اقتصادی، علت عدم راه‌اندازی آن باشد، اما از آنجا که طبق قانون باید این شبکه راه‌اندازی شود، مثل سایر شبکه‌های تخصصی نظیر کودک و نوجوان، ورزش و یا چندین شبکه پخش فیلم و سریال می‌تواند مخاطب داشته باشد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتقدان معتقدند شبکه آموزش ازجمله شبکه‌هایی است که می‌تواند به‌طور فعال بخش‌هایی مانند کشاورزی و صنعت را پوشش داده آنچه ارتقای فرهنگ کشاورزی، صنعت و رشد ارتقای بهره‌وری نامیده می‌شود، در این شبکه ظهور پیدا کند.

امیری کهنوج تصریح کرد: هرچند مقایسه بخش کشاورزی به‌عنوان زیربنای اقتصاد کشور با حوزه ترافیک و یا بازی‌های کودکان قابل مقایسه نیست، اما انتقادات مذکور نشان می‌دهد رسانه‌ها و منتقدان و فعالان حوزه صدا و سیما چقدر نسبت به اهمیت بخش کشاورزی بیگانه‌اند.

وی یادآور شد: صدا و سیما اکنون دارای 15 شبکه ملی، 10 شبکه بین‌المللی و 34 شبکه محلی است، اما تأسیس یک شبکه کشاورز با انتقادات سخیفی روبه‌رو می‌شود که نشان می‌دهد 23 میلیون جمعیت کشاورز ایرانی که معادل یک‌سوم جمعیت محسوب می‌شوند و نقش آنان در تأمین امنیت غذایی کشور نادیده گرفته شده است.

امیری کهنوج تأکید کرد: کمیسیون کشاورزی مصرانه تأسیس شبکه کشاورز را دنبال خواهد کرد و به مثابه اضافه کردن نام کشاورزی به عنوان اتاق بازرگانی از مصوبات قانونی خود در قانون افزایش بهره‌وری نخواهد گذشت.

گفتنی است، در حالی که قانون افزایش بهره‌وری، تأسیس اتاق کشاورزی را نیز مورد تأکید قرار داده بود، به‌علت انتقادات گسترده به تشکیل این اتاق و امکان بهانه‌جویی سایر بخش‌های اقتصادی، عملاً تنها کلمه کشاورزی به‌عنوان اتاق صنایع، معادن به بازرگانی اضافه شد و هیچ تغییری در ترکیب اعضای جلسات یا افزایش سهم بخش کشاورزی در آن به‌عمل نیامد.
کد خبر گلایه عضو کمیسیون کشاورزی از نقد رسانه‌ها به راه‌اندازی شبکه کشاورز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =