تاکنون یک میلیون و 377 هزار و 977 تن گندم خریداری شده که دارای ارزشی معادل 14 هزار و 570 میلیارد ریال است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی مطالبات چند روز اخیر پرداخت شود.

سخنگوی خرید تضمینی برنج، گندم و چای بانک سپه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تاکنون یک میلیون و 373 هزار و 977 تن گندم از کشاورزان 11 استان کشور خریداری شده است.

محسن ملکی افزود: ارزش ریالی این مقدار گندم خریداری‌شده 14 هزار و 570 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 11 استان گندم‌خیز کشور، 190 مرکز خرید گندم فعال وجود دارد و حدود 211 هزار و 221 محموله محصول خریداری‌شده را تحویل دادند.

ملکی ادامه داد: مقایسه آماری سال جاری با مدت مشابه گذشته نشان می‌دهد که 48 درصد در میزان توناژ دارای افزایش خرید گندم هستیم و حدود 100 درصد در مبلغ افزایش داریم.

وی تصریح کرد: قیمت تضمینی محصول گندم در سال جاری مناسب بود و بدین‌ترتیب باعث شد که انگیزه کشاورزان افزایش یابد.

برای خرید تضمینی چای هنوز موردی به ثبت نرسیده است

سخنگوی خرید تضمینی برنج، گندم و چای بانک سپه درباره مطالبات گندمکاران یادآور شد: به‌دلیل فصل گرما و رسیدگی محصول و قیمت جذابی که گندم دارد، با استقبال رو به رشد گندمکاران روبه‌رو بودیم و چند روزی است که مطالبات آنها به تعویق افتاده است.

ملکی تأکید کرد: کل وجوه طلب گندمکاران به غیر از چند روز اخیر به حساب آنها واریز شده و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که وزارت جهادکشاورزی به‌زودی برای مابقی مبلغ طلب گندمکاران کارسازی کند.

ملکی همچنین گفت: کشاورزان صبوری کنند که تا چند روز آینده تمامی مطالبات آنها پرداخت خواهد شد، زیرا دست‌اندرکاران دولتی در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در صدد تأمین وجوه گندمکاران هستند.

وی درباره بهای برگ سبز چای افزود: در سیستم بانک سپه تا این لحظه، هیچ مورد ثبت‌شده‌ای از خرید و پرداخت مربوط به چای وجود ندارد.

این سخنگوی بانک سپه خاطرنشان کرد: به محض آنکه در سیستم بانک سپه برای خرید تضمینی چای اقدامی انجام شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر گندمکاران صبوری کنند تا چند روز آینده مطالبات پرداخت می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =