مدیرکل نظارت بربهداشت عمومی و موادغذایی گفت: گوشت‌های منجمد گوساله در نمایشگاه ضیافت تا زمان انقضا هیچ منعی برای مصرف ندارند و با انجام آزمایش بر روی آنها می‌توان پس از انقضا تا 25 درصد عمر ماندگاری در شرایط طبیعی را به آن اضافه کرد.

عباس عباسی مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سؤال که آیا باقی‌مانده گوشت‌های منجمد عرضه شده در نمایشگاه‌‌های ضیافت که دارای تاریخ مصرفی کمتر از یک ماه  هستند پس از اتمام نمایشگاه هم در بازار عرضه می‌شوند، گفت:  مصرف گوشت‌های منجمد گوساله تا زمانی که تاریخ انقضا آنها  نرسیده باشد هیچگونه منعی ندارد و مردم از جهت مصرف آن نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: اما اگر شرایط نگهداری گوشت‌ها بد و نامناسب باشد حتی ممکن است قبل از اتمام تاریخ مصرف، گوشت فاسد و غیر قابل مصرف شود.

مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار داشت: اگر یک محموله‌ای تاریخ مصرفش به اتمام برسد با مجوز قضایی که سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی می‌گیرد آن محموله برای انجام آزمایشات مختلف توقیف موقت می‌شود.

عباسی تصریح کرد: پس از انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی بر روی محموله‌های گوشت تاریخ گذشته می‌توان 25 درصد عمر ماندگاری آن محموله را تحت شرایط خاص به آن اضافه کرد.

وی افزود: بنابراین در صورت انقضای مصرف یک محموله گوشت، آن محموله ضبط موقت می‌شود سپس موضوع به مراجع قضایی اعلام و آزمایشاتی بر روی محموله انجام می‌شود که اگر همه آزمایشات خوب بود حداکثر 25 درصد عمر ماندگاری در شرایط طبیعی را برای مصرف آن محموله به آن اضافه می‌کنند و این مسئله باید تحت کنترل و نظارت دامپزشکی باشد.
کد خبر گوشت‌های منجمد پس از انقضاء آزمایش و به بازار عرضه می‌شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =