دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: پیشنهاد تخصیص یارانه شیر فصل تابستان به دامداران از سوی کار گروه کنترل بازار رد شد و به همین خاطر یارانه ای به شیر فصل تابستان اختصاص نمی یابد.

رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: چندی پیش انجمن صنایع لبنی ایران برای حمایت از تولید کنندگان شیر خام و صنایع لبنی جهت افزایش تولید و ثبات قیمت های فعلی پیشنهاد تخصیص یارانه شیر فصل تابستان را به وزارت جهاد کشاورزی و کار گروه کنترل بازار ارایه داد که با آن موافقت نشد.

وی اظهار داشت: همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز برای ارایه پیشنهاد تخصیص یارانه شیر فصل تابستان به دامداران به هیات وزیران موافقت نکرد و این بسته پیشنهادی مسکوت ماند.

باکری در خصوص تخصیص باقمیانده یارانه شیر سال 92 نیز گفت: باقی مانده یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام مربوط به اواخر سال 92 در اواسط تیر ماه سال جاری تامین و قرار بود به حساب دامداران واریز شود که اطلاعی در خصوص واریز این مبلغ ندارم.

به گفته وی، اواخر سال 92 یارانه 300 میلیارد تومانی به شیر خام اختصاص یافت که 200 میلیارد تومان آن واریز شده بود و مقرر شد، مبلغ 100 میلیارد تومان باقیمانده نیز پس از تامین به دامداران پرداخت شود.

وی افزود: طبق این مصوبه، بایستی صنایع به ازای دریافت هر کیلوگرم شیر خام مبلغ 190 تومان به عنوان یارانه یا مابه التفاوت پول شیر به دامداران بپردازند.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تصریح کرد: تاکنون یارانه فصل بهار شیر خام تامین نشده است و همچنان دامداران هر کیلوگرم شیر خام را به قیمت 1110 تا 1250 تومان به صنایع لبنی می فروشند.

وی اضافه کرد: پرداخت مابه التفاوت و یارانه به شیر خام می تواند علاوه بر حمایت از افزایش روند تولید و ثبات قیمت شیر خام و فراورده های لبنی از ضرر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز جلوگیری کند.
کد خبر یارانه ای به شیر خام فصل تابستان اختصاص نمی یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =