رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه حداقل نصف محصولات باغی، جالیزی و صیفی جات کشور قابلیت صادرات به روسیه را دارند، گفت: طعم محصولات باغی ایران به دلیل اقلیم آن در دنیا منحصربه‌فرد است.

مجتبی شادلو  ظرفیت محصولات باغی، جالیزی و صیفی را برای صادرات به روسیه بالا خواند و تصریح کرد: عموم این محصولات حداقل نصفشان قابلیت صادرات دارند و باید صادر شوند.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات باغی و جالیزی می‌تواند برای ایران یک فرصت عالی باشد، اظهار داشت: واردات محصولات باغی ما نیز فرصتی برای روسیه است، چرا که این محصولات به دلیل اقلیم مطلوب کشور از لحاظ طعم منحصر بفرد هستند.

شادلو با اشاره به اینکه عواملی از جمله لیبلینگ، بسته بندی مناسب و... نیز باید این ویژگی را تکمیل کنند، افزود: امیدوار هستیم بتوانیم این فرصت را نه به عنوان مقطعی خاص که روسیه در این مقطع درگیر چالش سیاسی با اروپاست بلکه به عنوان بازاری ثابت برای خودمان حفظ کنیم.

منبع:مهر
کد خبر 005a53c1318b470cb94cb727ce716a75

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا آقابالائی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    با بررسی وضعیت وشرایط موجود در بازار روسیه وفرهنگ مصرف جامعه روسی واستفاده از سلیقه خاص در امر استفاده از محصولات کشاورزی نبایست صرفا به شعار حضور در بازار روسیه اکتفا کرد چرا که کشورهای رقیب بسیاری در این راستا فعالیت دارند برای حفظ بازطار کشورمان در روسیه توجه به قیمت تمام شده محصول بحث قابل رقابت بودن محصول بحث حمل ونقل دارا بودن تجربه در امر صادرات خصوصا به کشورهای آسیای میانه بسته بندی مناسب کیفیت محصول همه اینها شرط کافی است اما مهمترین موضوع افت قیمت روبل در مقابل دلار می باشد که شرایط را می تواند برای صادرات ما مشکل ساز نماید لذا اول اندیشه ودقت سپس عملکرد وفکر میکنم بیشتر از این توضیح نیازی نباشد.