کشاورزی> رییس سابق سازمان ملی استاندارد گفت: «در دوره فعالیتم خواسته‌هایی بوده که از من بخواهند در زمینه رعایت استاندارد کالاها چشم‌پوشی کنم، اما اگر چشم‌پوشی می‌کردم، دو بار عزل نمی‌شدم.»

نظام‌الدین برزگری با حضور در کافه‌خبر درباره عملکرد دولت احمدی‌نژاد در حوزه استاندارد، در پاسخ به این سوال که آیا در دوره مسئولیت شما آیا مواردی بوده  که از شما خواسته باشند برای استاندارد برخی کالاها چشم‌پوشی شود؟ اظهار داشت: «اگر من نسبت به رعایت برخی از استانداردها چشم پوشی می کردم، دو بار عزل نمی‌شدم.»

وی افزود: «البته خواسته‌هایی بوده که من چشم‌پوشی کنم؛ یک نمونه آنها، در زمینه واردات خوراک دام بود که رقم آن بسیار بالا بود.»

رییس سابق سازمان استاندارد توضیح داد: «در آن دوره مدیرکل ما کالا را  در مرز و مدا ورودی  کالا را  آزمایش کرده بود و گزارش داده بود که این کالا مشکل دارد، ولی اصرار وجود داشت. از مسوولان سیاسی و بعضا از نمایندگان نامه می‌آمد که کمبود مرغ داریم و این خوراک باید وارد شود.»

برزگری ادامه داد: «من در پاسخ به آنها تاکید می‌کردم که این محموله آلوده است و آفلاتوکسین آن چند برابر حد مجاز است. نامه نوشتم و گفتم دوباره آزمایش شود.»

وی عنوان کرد: «یک محموله خوراک هم بود  که 4 یا 5 بار به صورت گروهی درخواست کردیم،آزمایش شود. خانم پیروزبخت، آن زمان مدیرکل صادرات و واردات بودند. به ایشان و مدیرکل بازرسی، مدیرکل حراست ، کارشناس آزمایشگاه و پژوهشگاه اعلام کردیم و حتی معاون استاندار آن استان هم خواستیم که برای بررسی حضور پیدا کند. اما از جاهای مختلفی نامه می‌آمد.به این مجموعه گفتم به همراه صاحب محموله بروند و نمونه‌برداری کنند؛ به صورت ویژه  و با نظارت ویژه هم آزمایش کنند.»

رییس سابق سازمان استاندارد متذکر شد: «یک محموله وارد شده بود. یک مقدار از این محموله را برگرداندیم و یک مقدار نیز با سوابق در سازمان ملی استاندارد موجود بود  با حکم دستگاه قضایی معدوم کردیم.»

برزگری خاطرنشان کرد: «یکی از دلایلی که با من همکاری خوبی در آن دوره وجود نداشت، این بود که من به کار حرفه‌ای و تخصصی اهمیت می‌دادم. نتایج آن هم دو بار عزل من از سازمان ملی استاندارد بود.»

مشروح این گفت وگو به زودی منتشر می شود
کد خبر 00a10f561fce4884ac146a4cc603b4ad

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بختیار مقدم ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    همراه باسلام و دعای خیر، جناب آقای مهندس برزگری عزیز و گرامی ، خدمات صادقانه و اخلاق امانتداری شما نسبت به حفظ مسئولیتهای ملی و ارتقاع کیفی صنعت استاندارد کشور درجهت حفظ سلامت جامعه برکسی پوشیده نیست ،بدانید که بدون توضیحات کنونی جنابعالی و در همان مقطع عزل ، و بویژه آخرین روزحضورتان در همایشی که با عنوان قدردانی ازخدمات جنابعالی و باحضور شخصیتهای صاحبنظر صنعت و همکاران محترمتان و سایر طبقات برگزار میگردید ، درخلال این برگزاری ، علت عزل شما را که هم اکنون به آن اشاره میفرمائید همه به آن واقف بودند ، و ترک شمارا هم خدمتی خداپسندانه درجهت خدمت به مردم و انجام تعهد و مسئولیت دیگر نسبت به امام راحل و میهن اسلامی تلقی داشتند . شکی نیست که خدمات و زحمات چندین ساله حضرتعالی نه تنها در تاریخ خادمین ملت با ارزش داوری شایستگی شما یاد میشود ، بلکه خاطره ارزشمند اخلاق شغلی جنابعالی در محافل خیلی ها مورد بازگوئی خواهد بود . خداوند یار درستکاران است : بختیارمقدم