توضیحات زیر در خصوص بندهای قابل انتخاب در روش بدون انتقال ارز در سامانه ثبت سفارش به شرح زیر اعلام شده است:

بند 1-  قطعات یدکی، ابزار برشی، قالب نو یا مستعمل و نمونه کالا (‌برای تحقیق و کپی برداری) برای واحدهای تولیدی، آموزشی یا تحقیقاتی همچنین‌نمونه دارو (‌ فرآورده‌های دارویی، مواد اولیه و مواد جانبی) و مواد مورد نیاز برای بسته بندی آن، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی و‌بهداشتی، شیر و غذای کودک،‌کتب و نشریات و تجهیزات آزمایشگاهی و ملزومات تحقیقات علمی برای دانشگاههای علوم پزشکی در صورتی که‌ جنبه تجاری نداشته باشد، رأسا" به نام واحد تولیدی یا مؤسسه آموزشی یا تحقیقاتی یا درمانی مربوط قابل ورود و ترخیص است.
بند 5- کالاهای مورد نیاز پیمانکاران و مشاوران، با تشخیص و موافقت سازمان دولتی ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی قابل ورود و ترخیص است.
بند 6- ورود و ترخیص موقت یا قطعی کتب و نشریات، CD، دیسکت، نوار و میکروفیلم حاوی مطالب علمی و فرهنگی و سایر محصولات صنعت‌چاپ، تکثیر و کپی برداری در زمینه‌های علمی و فنی با موافقت وزارتخانه‌های "‌علوم، تحقیقات و فناوری " و "‌بهداشت، درمان بدون ارایه هیچ گونه مجوز دیگری قابل انجام است.
بند 7- اجزا، قطعات، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خط تولید واحدهای تولیدی داخلی که براساس قرارداد فروش از طرف فروشندگان خارجی به صورت‌رایگان به نام واحد تولیدی ارسال می‌گردد، به تشخیص وزارتخانه تولیدی ذی ربط و موافقت وزارت بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.
بند 8- اجزا، قطعات و لوازم مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش دستگاه‌های خارجی موجود در داخل کشور توسط نمایندگی‌های ‌مجاز، با کسب مجوزهای لازم قابل ترخیص می‌باشد.
کد خبر 00c6273670b64ec98a104233729d1426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =