مواد غذایی> ایران و هند توافق کردند تا همکاری های خود در زمینه کشاورزی را گسترش دهند و تجارت محصولات کشاورزی از جمله برنج، گندم و دانه های روغنی را ارتقا بخشند.


به گزارش پایگاه خبری مانی کنترل، ایران و هند توافق کردند  تا همکاری های خود در زمینه کشاورزی را گسترش دهند و تجارت محصولات کشاورزی از جمله برنج، گندم و دانه های روغنی را ارتقا بخشند.

روز دوشنبه، رادها موهان سینگ، وزیر کشاورزی هند در حاشیه کنفرانس فائو در رم با محمود حجتی، همتای ایرانی اش دیدار و گفت و گو کرد.

وزارت کشاورزی هند روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، در این دیدار توافق شد که تلاش هایی برای ایجاد یک چهارچوب ساختاری برای بهبود همکاری ها در حوزه کشاورزی بین دو کشور انجام گیرد.
در این بیانیه آمده است: «در این دیدار، دو طرف توافق کردند تا تلاش هایی را برای ارتقاء همکاری در حوزه کشاورزی و به خصوص گسترش تجارت کالاهای مختلف مورد علاقه دو طرف، از جمله برنج، گندم، دانه های روغنی و غیره انجام گیرد.»

وزرای کشاورزی دو کشور همچنین تصمیم گرفتند در بخش تحقیقات کشاورزی، ایجاد ظرفیت مشترک، هماهنگی های فنی در بخش شیلات و توسعه بذر و علوفه با یکدیگر همکاری کنند.


منبع:تسنیم
کد خبر 014d455876bd46d9bce1686f736885fb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =