۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
مواد غذایی> رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به فروش نوعی بستنی به عنوان زغالی گفت: توصیه می‌شود زنان باردار و بیمارانی که دارویی خاص مصرف می‌کنند از این نوع بستنی‌ها استفاده نکنند زیرا ممکن است زغال روی تاثیرات و جذب داروهای مصرفی‌شان مشکل ایجاد کند.

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران بیان کرد: بستنی‌های زغالی که در برخی از بستنی فروشی‌ها به فروش می‎‌رسد ضرری برای سلامتی افراد ندارد، چرا که این زغال‌ها از چوب‌های مرغوب و استاندارد تهیه شده و حتما ضدعفونی می‌شوند بنابراین هر چند که مصرف آن سودی ندارد اما ضرری هم ندارد.

به گفته وی، تحقیقاتی روی مضرات این دسته از بستنی‌ها صورت نگرفته است و می‌توان گفت در آینده ضررهای زغال موجود در بستنی مشخص خواهد شد اما به احتمال زیاد مشکل خاصی را در پی مصرف به دنبال ندارد زیرا زغال چوب خنثی است، اما برای دادن جوابی قطعی در صحت سلامتی این بستنی‌ها نیازمند تحقیقات بیشتری در این زمینه هستیم.

عزیزی متذکر شد: البته اگر چوبی که در این خصوص استفاه شده چوب مناسبی نباشد و علاوه بر آن از چوب رنگ شده و دارای مواد شیمیایی استفاده شود آن زمان می‌توان گفت این بستنی ها دارای مضرات فراوانی از جمله سرطان هستند.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران مصرف تمامی بستنی‌ها را منع کرد و افزود: بستنی ها سرشار از چربی و شکر هستند و مصرف هیچ نوع از بستنی‌ها به افراد توصیه نمی‌شود چرا که چاق‌کننده بوده و به عبارتی ضررهای آن بیشتر از فایده‌اش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زنان باردار و بیمارانی که دارو مصرف می‌کنند از این نوع بستنی ها استفاده نکنند زیرا ممکن است زغال روی تاثیرات و جذب داروهای مصرفی‌شان مشکل ایجاد کند.

 

منبع: جام جم آنلاین

 
کد خبر 037eac97f1cb478e82e1b4675243dbc0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =