مواد غذایی> مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  گفت: کارشناسان این اداره سلامت تمامی محصولات غذایی را در جهت سلامت بخشی به جامعه در اولویت خود دارند.

دکتر هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  گفت: ایمنی و سلامت غذایی یکی از اولویت های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشد که با جدیت در حال انجام است و کارشناسان این اداره سلامت تمامی محصولات غذایی را در جهت سلامت بخشی به جامعه در اولویت خود دارند.

وی گفت: چراغ راهنمای تغذیه ای یکی دیگر از برنامه های سلامت محور است که در سازمان غذا و دارو اقدامات اساسی صورت گرفته برای اینکه مردم با یک نگاه به محصول متوجه شوند که یک فراورده از نظر میزان نمک، شکر، چربی و اسیدهای چرب ترانس در چه وضعیتی قرار دارند.

دکتر حسینی  اظهار داشت: این چهار فاکتور اهمیت بسیار زیادی در سلامت مصرف کنندگان دارد.

وی خاطر نشان کرد: این چراغ راهنما به تدریج بر روی محصولات افزایش پیدا می کند و در بازار مصرف نیز وجود دارد و مصرف کنندگان با توجه به شرایط خود می توانند محصولات را انتخاب و مصرف کنند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تمام محولاتی که مشمول درج نشانگرهای تغذیه ای هستند تا پایان سال باید بر روی محصولات خود درج کنند و صنعت نیز هماهنگی خوبی را دارد.

دکتر حسینی در پایان گفت: در کشور ما متاسفانه برخی مواد موثر در تغذیه  را بیشتر استفاده می کنیم؛ مثل  حد مطلوب نمک که در دنیا 5 گرم در روز می باشد که در کشور ما دوبرابراستفاده می شود.

منبع:ایفدونا
کد خبر 03a53509356e47199ac320741635e57a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =