مواد غذایی> معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توافق تولیدکنندگان شیر و کارخانجات صنایع لبنی، شرایط قیمتی شیر در حال اصلاح شدن است.

حسن رکنی پس از افتتاح نمایشگاه صنعت دام، طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائم‌شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از زنجیره‌های تولید مرغ و صادرات آن به روسیه از طریق مازندران است، اظهار کرد: در زمینه صادرات مرغ ایران به روسیه توافقات بهداشتی بین سازمان دامپزشکی دو کشور نهایی شد و تجار می‌توانند به بازار روسیه مرغ صادر کنند.

وی افزود: در حال حاضر روسیه تعرفه صادراتی مواد پروتئینی را برای ایران تعریف کرد که مشکلاتی را برای رقابت تولیدکنندگان و تجار به وجود خواهد آورد.

رکنی در مورد یارانه شیر توسط دولت با اشاره به اینکه با توافق تولیدکنندگان شیر و کارخانجات صنایع لبنی، شرایط قیمتی شیر در حال اصلاح شدن است، ادامه داد: امیدواریم دامداران از قیمت شیر توافقی با صنایع لبنی راضی شوند و نیازی به دخالت دولت نباشد.

رکنی مقدار تجارت جهانی تخم مرغ در سال را سه میلیون تن عنوان کرد و گفت: از این میزان 300 هزار تن در کشور مصرف و مابقی صادر می شود و از سویی میزان صادرات سال گذشته تخم مرغ از ایران 70هزار تن بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به واحدهای جدید تولید مرغ در کشور نیاز نداریم و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای ثبات قیمت مواد پروتئینی امسال با کمک تولیدکنندگان ذخایر کافی مواد پروتئینی به ویژه گوشت مرغ را از طریق شرکت امور پشتیبانی دام تامین کردیم، گفت: مرغ منجمد استاندارد به اندازه کافی در انبارها ذخیره شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه صنعت طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته شامگاه چهارشنبه با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در قائم‌شهر گشایش یافت.

در این نمایشگاه شرکت‎ها تجهیزات و تاسیسات ، خوراک و انواع داروها و ویتامین های دام و طیورو آبزیان و نیز آخرین محصولات را در قالب بیش از 75 غرفه از کشورهای هلند، انگلیس، انگلستان، چین و ژاپن و اندونزی و همچنین از استان‌های اصفهان، سمنان و تبریز در معرض دید عموم قراردادند.

این نمایشگاه تا 10 مهر ماه ساعت 16 الی 21 برای بازدید عموم آزاد است.

منبع:ایسنا
کد خبر 058c26ecf3f347e39d31b8f5dbb503bf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =