کشاورزی> سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با هشدار نسبت به نشت فاضلاب به سد ماملو،گفت: ورود فاضلاب به آب شرب و آبیاری زمین های کشاورزی در نتیجه اهمال مسئولان در ایجاد تصفیه خانه بوده که این موضوع سلامت مردم را هر روز تهدید می کند.

حسین طلا با هشدار نسبت به نشت فاضلاب به سد ماملو، گفت: ورود فاضلاب به آب شرب و آبیاری مزارع و باغات اشتباه جبران ناپذیری ازسوی مسئولان است.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه جمعیت شهرهای اطراف تهران از جمله جمعیت شهر پردیس روزبه روز بیشتر می شود،افزود: نبود سیستمی برای فاضلاب عامل هدایت آب آلوده به سمت آبگیر "سد ماملو" بوده که منبعی برای استفاده شرب و کشاورزی است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: وضعیت مشابه شهر جدید پردیس؛درشهرستان اسلامشهر نیز وجود دارد که متاسفانه به دلیل اینکه هنوز پروژه فاضلاب آن به دلیل اختلاف نرخ ارز اجرایی نشده فاضلاب اسلامشهر در بسیاری از نهرها جاری است.

 تنها 270 میلیون مترمکعب آب مصرفی تهران تصفیه می شود

وی با بیان اینکه روان آب‌های آلوده سلامت مردم را نشانه رفته اند،تصریح کرد: درحال حاضر یک میلیارد و 70 میلیون مترمکعب آب مصرفی مردم درتهران از چاه ها یا از سدها تامین می شود که 270 میلیون متر مکعب آن تصفیه می شود و مابقی روان آب فاضلابی است که به خورد زمین های کشاورزی و شرب مردم می رود.

وزارت نیرو مسئول به خطرافتادن سلامت مردم در نتیجه آب آلوده است

طلا با بیان اینکه نبود سیستم تصفیه آب مناسب منجر به استفاده پساب ها در برخی از مناطق شده است، گفت: مهمترین مسئول در این زمینه وزارت نیرو است که بی توجهی کرده می توانست دراین مدت با درنظرگرفتن محدودیت های مالی تصفیه خانه ها را سامان دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که به آبیاری زمین های کشاورزی با آب سالم توجه نشود شاهد پوک شدن زمین ها و در نتیجه پیدایش گرد و غبار و آلودگی هوا خواهیم بود.

پیگیر توقف آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب هستیم

طلا با تاکید براینکه بی توجهی به سلامت مردم هزینه های بسیاری را بر دوش کشور می گذارد، افزود: باید تغییر الگوی کشت در برخی نواحی تهران ازجمله جنوب شهرری دنبال شود تا به این ترتیب بهبود وضعیت تولید محصولات را شاهد باشیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران درمجلس،برای تولید محصولات جهاد کشاورزی و برای سلامت محصولات وزارت بهداشت مسئول هستند از این رو باید به جد پیگیر توقف آبیاری زمین‌ها با فاضلاب باشیم.

منبع:خانه ملت
کد خبر 0649e2d379cc4372be599102a7ece681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =