صنایع غذایی> اقتصاد غذا - همزمان با کاروان تدبیر و امید به استان آذربايجان شرقي، بزرگترين واحد توليد آب ميوه هاي گازدار با برند اسکاي در واحد کشت و صنعت آذربايجان خاوري يکي از زير مجموعه هاي گروه صنايع غذايي شيرين عسل با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداري رسيد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، در ابتداي مراسم افتتاحيه  يونس ژائله رييس هيأت مديره گروه صنايع غذايي شيرين عسل  اظهار داشت: مجموعه شيرين عسل در سال 1388  با توجه به ظرفيت توليد محصولات کشاورزي استان و باغ هاي وسيع سيب، آلبالو و انگور و وجود کنسانتره ميوه توليد شده توسط کارخانجات استان، تصميم گرفت ايجاد اين مجموعه توليدي آبميوه گازدار را در دستور کار قرار دهد. ژائله که سال گذشته به عنوان نخبه اقتصادي جهان اسلام برگزيده شده بود با تاکيد بر اين که در ايجاد اين واحد جديد علي رغم فشار تحريم ها با تکيه بر منابع داخلي شرکت از تسهيلات بانکي استفاده نشده است، چنين ادامه داد که آذربايجان، مرکز و قطب صنايع غذايي کشور است و در تلاش هستيم که حاصل تلاش کشاورزان زحمتکش استان را با ارزش افزوده حداکثري به محصولي با ارزش و با کيفيت تبديل کرده و به بازارهاي صادراتي عرضه نماييم که خوشبختانه از همين ابتدا مقدمات صادرات به کشورهاي همسايه از جمله افغانستان،  پاکستان، چين و مالزي را فراهم کرده ايم.



در ادامه  مراسم  مهندس نعمت زاده، وزير محترم وزارت صنعت،  معدن  و تجارت در سخناني با تقدير از زحمات مديران و کارکنان گروه صنايع غذايي شيرين عسل اظهار داشتند که يک يک اين واحدهاي توليدي متعلق به کارآفريناني مانند یونس ژائله نيست بلکه به همه ايران و به اين مملکت تعلق دارد. کساني که به اين کشور خدمت ميکنند، فقط رييس جمهور و وزير و امثال اينها نيستند. افرادي مثل ايشان هم در داخل کشور و هم در جهان براي ايران افتخار مي آفرينند و بايد بروند و در فروشگاه ها و بازارهاي جهان محصولات ساخت ايران را عرضه کنند.
 نعمت زاده چنين ادامه داد بايد به هم اعتماد داشته باشيم و  از کساني که ميتوانند راهنمايي کنند، دست ديگران را بگيرند و حرکت ايجاد کنند، مي خواهند کار کنند، خدمت کنند، دانش بياورند، دانش بيافرينند، فناوري ايجاد کنند، صادرات را توسعه بدهند، حمايت کنيم. کشور ما نيازمند توسعه است. وقتي مي شود اين همه کار ايجاد کرد چرا بايد جوانان تحصيلکرده ي ما بيکار باشند؟ 

وی با اشاره به اينکه آذربايجاني ها در خيلي از زمينه ها پيشرو هستند و آذربايجان از قديم الايام مرکز تجارت بين الملل ايران بوده و در حال حاضر نيز قطب صنايع غذايي کشور محسوب مي شود، تاکيد کردند که اين توان وجود دارد که با فعال سازي صادرات مولّد، آذربايجان تبديل به مرکز تجارت بين المللي ايران شود.



لازم به توضيح اين که شرکت کشت و صنعت آذربايجان خاوري در سال 81  در زميني به مساحت 2200 هکتار احداث گرديده و شامل گاو داري 5 هزار رأسي، پرورش مرغ تخم گذار با توليد روزانه 140 تن تخم مرغ، واحد توليدي شير و آبميوه بسته بندي شده با توليد روزانه 300 تن شير، آبميوه و کنسانتره ميوه، واحد توليد رب گوجه فرنگي با توليد 25 تن رب در هر ساعت مي باشد. واحد توليد آبميوه گازدار اسکاي در هر ساعت قادر به توليد 24 هزار بطري يک ليتري انواع آبميوه گازدار از کنسانتره بهترين ميوه هاي توليد باغات منطقه اعم از سيب، آلبالو و انگور با بالاترين کيفيت و مطابق با استاندارد هاي جهاني است.








کد خبر 0ba0376849b748dbbd62341981a788c7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فريدون ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    5 0
    احسنت به توانمندى و دانائى جوان اول صنعت غذاى كشور، سلامت و شاد و سربلند باشيند