مواد غذایی> مدیرکل نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو،دستورالعمل اجرایی نحوه بررسی طعم دهنده ها جهت صدور پروانه های بهداشتی ساخت و ورود را تشریح کرد.


مدیرکل نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی گفت:دستورالعمل اجرایی "نحوه بررسی طعم دهنده ها جهت صدور پروانه های بهداشتی ساخت و ورود" را مطابق با آخرین تجدید نظر دستورالعمل اجرایی صدور مجوز ورود (گشایش) و ترخیص مواد اولیه غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو را به معاونان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور ابلاغ نموده است.

دکتر هدایت حسینی  با اشاره به مفاد ماده 16 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی درخصوص شرایط ترخیص مواد اولیه وارداتی گفت: برای ورود کالاهایی نظیر روغن خام، شکر، برنج، حبوبات، ادویه جات، انواع تخمه و مغزهای خوراکی، پودر کاکائو و قهوه و سایر مواد اولیه ای که استفاده از آنها در صنایع غذایی محدودیت یا ممنوعیت مصرف ندارد، نیازی به اخذ پروانه ساخت نمی باشد.

وی همچنین ادامه داد: در صورتیکه وارد کنندگان دارای انبار مشخص تایید شده و مسئول فنی باشند به جای ارائه پروانه ساخت می توانند ، پروانه انبار تائید شده از نظر بهداشتی توسط وزارت بهداشت و پروانه مسئول فنی و تعهد نظارت بر کنترل کیفیت و فروش به مراکزی که دارای مجوز استفاده از اقلام مورد نظر از وزارت بهداشت می باشند را ارائه دهند .

دکتر حسینی با بیان اینکه برای مواد اولیه ای که ثبت منبع شده اند و دارای پروانه بهداشتی ورود معتبر از وزارت بهداشت هستند نیازی به اخذ پروانه ساخت نمی باشد اظهار داشت جهت واردات مواد اولیه صنفی، شناسه نظارت کارگاهی معتبر می تواند به جای پروانه ساخت ارائه گردد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های خوراکی و آشامیدنی در خاتمه تاکید کرد: برای مواد اولیه وارداتی که در برخی از صنایع خوراکی و آشامیدنی محدودیت یا ممنوعیت مصرف دارند، در صورتیکه مشمول بندهای فوق نگردند اخذ پروانه ساخت معتبر و مرتبط با ماده اولیه در زمان صدور مجوز ترخیص الزامی است.

کد خبر 0e25143bf9a4447c80b5368100ab1c89

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =