مواد غذایی> در حالیکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که تصمیمی برای حذف آرد یارانه‌ای نان‌های فانتزی اتخاذ نشده است، رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران از حذف آرد یارانه‌ای نان‌های فانتزی از ابتدای اسفند خبر داده و می‌گوید با شرایط جدید، قیمت نان‌های فانتزی نیز بیش از 20 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا بعد از انتشار خبری مبنی بر "حذف آرد یارانه‌ ای نان های فانتزی" وزیر صنعت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه این کار در واقع لغو مصوبات قبلی دولت و اجحاف در حق واحدهای نان فانتزی است گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم و همان مصوبات پیشین در این زمینه اجرا می‌شود؛ دلیلی ندارد تصمیم تازه‌ای در این زمینه گرفته شود.

این درحالی است که محمدجواد کرمی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران در این زمینه به ایسنا گفت: براساس مصوبه قبلی هیات دولت، تولید‌کنندگان نان‌های حجیم 80 درصد سهمیه آرد دولتی داشتند که از چهار روز گذشته (اول اسفندماه) کل سهمیه آرد‌ یارانه‌ای نان های فانتزی حذف شد.

وی اظهار کرد: از فردا - پنجم اسفند - قیمت نان‌های فانتزی به طور میانگین 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد که البته بر اساس آنالیزی که ما انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم و ممکن است برخی واحدها قیمت های خود را بر اساس آنالیز کارشناسی که خودشان انجام می دهند بیشتر افزایش قیمت داشته باشند.

با آزاد‌سازی موافقیم


کرمی با بیان این‌که با آزاد‌سازی موافقیم ولی این موضوع باید در همه واحد‌های نان‌ سنتی و فانتزی اجرا شود، تاکید کرد: قطع آرد یارانه‌ای برای واحد‌های نان‌ فانتزی برخلاف برنامه پنجم توسعه است، چون براساس این برنامه هر خدماتی که به نان سنتی داده می‌شود باید به نان‌های حجیم نیز داده شود.

وی تاکید کرد: وقتی به یک بخش یارانه داده شود و بخش دیگر را از دریافت یارانه محروم کنند فساد در آن حوزه افزایش می‌یابد و واحد‌ها با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران با بیان اینکه در این شرایط قیمت آرد نان‌های فانتزی حدود 45 تا 50 درصد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: واحد‌های ما تمایلی به افزایش قیمت ندارند ولی با توجه به آزاد‌شدن آرد‌ مجبورند که قیمت‌های خود را افزایش دهند.

وی افزود: با توجه به این‌که نان‌های فانتزی با نان‌های سنتی رقابت می‌کنند و نمی‌خواهند بازار خود را از دست دهند، همچنان مشتریان خود را حفظ و تلاش می کنند در این بازار ادامه فعالیت دهند.

کرمی در عین حال بیان کرد: البته از سال آینده که هزینه کارگر، بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های جاری افزایش می‌یابد، قیمت این نان‌ها نیز دوباره تغییر خواهد کرد.
کد خبر 115d2aa7d18b4456b49e577b15ab2078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =