رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنیهای  ترکیب می شود دیگر نمی توان به آن عنوان صد درصد  طبیعی اطلاق نمود.

مهندس نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، گفت: طبیعتا وقتی آبلیمو با افزودنیهای  ترکیب می شود دیگر نمی توان به آن عنوان صد درصد  طبیعی اطلاق نمود و اینکه عبارت صد در صد طبيعي براي ابميوه خالص وغير بازسازي شده بکار می رود وعنوان طبيعي براي محصولاتيكه مواد افزودني سنتتيك به انها أضافه نشده باشد كاربرد دارد و معمولا قیمت محصولات صد در صد  طبیعی گران تر هم  هست.
وی افزود: گرچه  يكي از معضلات امروز ارگانهای نظارتی در سراسر دنیا  تقلب در فرآورده‌هاي غذايي  با پيشرفت علم  و بهره مندی در توليد جدید چالشی نیز از سوی متقلبان برای این حوزه بوجود می آیند  یعنی برخیها به طمع کسب سود بیشتر از هنرشان سیاه خود در راه كاهش قيمت‌ توليد با تقلب است و البته که شناسايي اين تقلب‌ها خيلي هم سهل نيست.
مهندس محمدی اظهار داشت: اما با همه این تفاسیرنظارت سازمان بر توليدكنندگان مستمر است  و دستگاه‌هاي نظارتي  ای چون ما  اهتمام خود را در مبارزه متخلفان و متقلبانی  قرار می دهند که به انحاء مختلف می خواهند از نظارتها بگریزند.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه گرچه در برخی موارد هم افراد غيرمسئول  و نا آگاه مطالبی مطرح می کنند اظهار داشت:  با این توجیه که  آبليموهاي موجود در بازار از مواد شيميايي ساخته شده‌اند و آبليمو نيستند موجب تشویش اذهان می شوند  اما به پشتوانه نظارتهای جدی  معاونتهای غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بعنوان مجریان سیاستهای کلان سازمان غذا و دارو، نباید بر آنها وقعی نهاد  و سخنانشان را جدی تلقی کرد.
مهندس محمدی افزود: از جمله  وظایف سازمان  غذا و دارو اتخاذ تدابیری است که بواسطه آن مردم از صحت و سلامت فرآورده‌هاي غذايي  اطمینان حاصل نمایند به همین دلیل توصیه اساسی  ما توجه مردم به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشتی در بسته بندی فراورده های غذائیست.
کد خبر 1585005ff67b4369abc3f76dd4ea66bc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =