کشاورزی> درحالی که وزارت جهادکشاورزی خبرهای منتشر شده مبنی بر واردات پرتقال از مصر را رسما تایید یا تکذیب نکرده است، یک فعالی صنفی گفت: چنانچه پرتقال وارد نشود، قیمت این میوه از کنترل خارج می شود.

سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر واردات پرتقال مصری به کشور اظهارداشت: به نظر می‌رسد این اقدام خوبی در جهت متعادل کردن قیمت پرتقال جنوب در بازار در آستانه شب عید باشد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هم متولی تولید و هم متولی تنظیم بازار شب عید است، افزود: بنابراین این وزارتخانه با برآورد میزان تولید و  مصرف، حتما صلاح دانسته که نیاز به واردات پرتقال است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی افزایش قیمت پرتقال جنوب طی روزهای اخیر را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: درحال حاضر قیمت پرتقال جنوب بین ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان و والنسیا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

مهاجران درباره پرتقال‌های شمال نیز با اشاره به اینکه وضعیت پرتقال‌های غرب مازندران بهتر است، افزود: قیمت پرتقال‌هایی که آسیب دیدگی کمتری دارند و قابل خوردن هستند، بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

به گزارش مهر، روز گذشته برخی منابع خبری با انتشار اسنادی،  از واردات پرتقال مصری به کشور خبر دادند؛ براین اساس گفته می‌شود ۲۰ هزار تن پرتقال معادل ۱۰۰ تا ۱۶۰ کانتینر بار کشتی شده که تا هفته آینده به ایران می‌رسد.  ‌

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان میوه و سبزی در همین ارتباط گفته است: از منابع مصری مطلع شدیم که ۱۲ روز پیش شرکت نهاده‌های دامی جاهد به عنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی مسئول خرید پرتقال از مصر شده است.

منبع:مهر
کد خبر 16cb26eb509e4927ba107875039ad685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =